דף הבית / המשבר ופתרונו / קניות עם תועלת

קניות עם תועלת

Laitman_2011-09_6570.jpg

שאלה: איזה עתיד מחכה למרכזי הקניות המודרניים, עם הצמצום המתרחש של הקניות והמקומות שבהם האנשים מעבירים את זמנם החופשי ומבזבזים את כספם?

  • קודם, בתקופת הצרכנות, האנשים לא יכלו לעצור את עצמם מלבזבז כסף.
  • הגל הראשון של המשבר הכריח את האנשים קצת לעצור. נהיה באופנה ליצור סגנון חיים מרכישות עממיות במחיר סביר. מגמות חדשות פתחו אמת חדשה, לא משנה מה מחיר הקניה, היא מביאה את אותה רמת השמחה. והיא נמשכת עד לאותו הרגע שבו אתה תשתמש בה או שתראה אותה לאחרים. זה הסיט את הצריכה: האנשים התחילו לשאוף לרכישות פרטיות וזולות.
  • השלב הבא, שאותו אנחנו רואים עכשיו, מעבר להכחשה הפנימית של השמחה שמקבלים מקניות, הוא כבר לא מביא תענוג ולא משחרר לחצים, אלא להיפך, נותן תחושת אשמה בגלל בזבוזים מיותרים. כתוצאה מכך, מתרחש שינוי ערכים לטובת הצריכה הנבונה. הביקורים במרכזי הקניות הופכים להיות ממוקדים בלבד.
  • הצרכן לא מעוניין בקניות, הוא שואף לתחביבים אינטלקטואליים, המשלבים תענוג ולימוד, הוא רוצה ללמוד משהו חדש. המוצרים הנמכרים עטופים בהרצאות על איך לטפל בעצמך, על תזונה נכונה, עם שעשועים שונים – לעשות קניות לא הכרחי כל כך, אבל באווירה כזאת זה קורה לבד. החברות לייצור מכוניות פותחות בתי ספר לנהיגת אקסטרים. מוכרים לא את המוצר, אלא סיפור סוחף, שלא יכול להתקיים בלעדיו. ללכת לקניון בשביל סתם להעביר את הזמן הפך להיות טיפשי, לא באופנה, מיותר. ליבת החיים החברתיים עברה למגרשים שמציעים בידור אינטגרלי ומקיף. הצורה החדשה של מרכז הקניות תהיה אולפן ריקודים, יריד, שוק של מוצרים אקולוגיים.

הערה: אנחנו חייבים לנצל את הרצונות החדשים של האדם לידע, לתקשורת, משיכה למרכז לא של קניות, אלא למקום ריכוז של כמות גדולה של אנשים. דווקא שם למקם את החומרים השיווקיים שלנו ונקודות ההסברה של הרעיון שלנו בצורה נגישה ומבדרת, כולל שיווק מפה לאוזן.

ידיעות קודמות בנושא:
אשליית הצריכה
לעבור מערכים חומריים לערכים רוחניים
האושר הוא לא בכסף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest