קנה מידה רוחני

photo_rav_gh70_041.gif

שאלה: מדוע האות ס' בספר הזוהר נקשרת בג"ר דבינה (ג' הספירות הראשונות), אם האותיות מתחילות רק מז"ת דבינה (ז' הספירות התחתונות)?

תשובתי: וכיצד אנחנו משתמשים באותיות בעולם שלנו? האם יש לנו איזה יחס לז"ת דבינה, לז"א או למלכות דאצילות? הרי ידוע, שהאותיות מא' ועד ט' נובעות מז"ת דבינה, מי' ועד צ' נובעות מז"א, ו ק-ר-ש-ת ממלכות, חמשת האותיות הסופיות (מנצפ"ך) נובעות מהפרסא. הכל מסתיים בפרסא דאצילות. למטה מזה נמצאים עולמות בי"ע ומתחתם העולם הזה, ואנחנו קיימים עוד יותר למטה מהעולם הזה, בעולם שלנו. אז כיצד אנחנו משתמשים באותיות?

העניין הוא, שבעולם האצילות קיימת תבנית, שלפיה מתחלק כל חלק בכל המציאות. לכן, איפה שאני לא אֵמַצֵא, אני יכול להשתמש באותיות, בהתאם למדרגתי.

לדוגמה, בצרפת, בכספת של המשרד הבינלאומי למשקולות ומדידות (International Bureau of Weights and Measurements, BIPM) נמצא קנה מידה (אֵטַלוֹן) של מטר מהיתוך של פלטינה ואירידיום. (במשך הזמן הוחלט לבטל את השימוש בקנה מידה פיזי, ועכשיו מטר נקבע מתוך תדירות מהירות האור, כאורך הדרך, של האור העובר בוואקום במהירות של 1 / 299 792 458 שנייה).

באופן כזה בעולם שלנו קיימים קני מידה עולמיים של מידות, שלפיהם אנחנו בודקים את אמצעי המדידה, ובכל מקום יכולים למדוד אובייקטים ומרחקים ביניהם. בדומה לזה, קיים עולם האצילות, היכן שנמצאת התבנית העיקרית, קנה המידה (אטלון), שלפיו הכל מחולק ומדוּד בצורה מדויקת בכל שאר העולמות. מתוך התבנית הזאת, נבנות כל שאר המדרגות – עולמות בי"ע, שכל אחד מהם הוא הקרנה והעתקה של עולם האצילות, ולכן גם בהם קיימות האותיות.

העולם שלנו הוא גם כן העתקה של העולמות העליונים, למרות שהחומר שלו הוא אחר לגמרי, אגואיסטי. ולכן בעולם שלנו אנחנו גם כן משתמשים באותיות. חוץ מזה, אנחנו משתמשים במילים של העולם שלנו כדי לתאר את העולמות הרוחניים, מה שנקרא שׂפת הענפים.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 26.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד לספר על רוחניות?
דרך האותיות של ספר הזוהר…
צורות חיבור של צירופים רוחניים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest