דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קללת חלקיקי התנועה הבראונית

קללת חלקיקי התנועה הבראונית

Laitman_2011-02-25_9307.jpg

בעל הסולם, "הקדמה לספר הזוהר", אות י"ט:

"והנך מוצא, שכל אלו היסורים, המצוים בעולמנו, אינם אלא גילוים, מוצעים לעינינו, בכדי לדחוף אותנו, לבטל את קליפת הגוף הרעה, ולקבל צורה השלמה, של רצון להשפיע. והוא אשר אמרנו, שדרך היסורין בעצמו, מסוגל להביאנו אל צורה הרצויה."

הרצון המקולקל שלנו צריך להתגלגל, כלומר, להשתנות במהלך האבולוציה שלו. בזה שהוא מתפתח, הוא כל הזמן רץ אחרי התענוגים, עד שהמרדף הזה מפסיק לספק אותו. להיפך, עכשיו הוא מביא לו צרות ובעיות.

אבל הייסורים הם שונים. חלקם מתבטא בכך, שהרצון לא יכול יותר למלא את עצמו, וזה עדיין לא נורא. אבל חוץ מזה, הוא סובל נורא מהליקויים שלו. כלומר, הרצון סובל לא רק מחוסר תענוגים, אלא גם מחוסר של כוחות חיוּת. דבר אחד, זה כשחסרים עודפים, ודבר אחר, זה כשחסרה הכרחיות. בסופו של דבר, זה מביא למוות.

מכאן אנחנו רואים שאפשר לכוון את הרצון לקבל בצורה בטוחה ביותר לכל מה שרוצים. הייסורים מחייבים את האדם לברוח מהם, כלומר, מכוונים לאן שצריך. יחד עם זה, הם אינם קובעים את הכיוון למטרה, אלא רק דוחפים מעצמם.

אבל קיימת גם דרך אחרת, "דרך תורה". בדרך הזאת האדם בעצמו מברר את המטרה, ללא עצות מכאיבות.

מצב שרע לי בו, דוחף אותי החוצה מתוכו, למקום שבו הייסורים מפסיקים להיות הכוח המניע. על ידי זה שאני מתרחק למרחק הזה (L1), אני נעצר, ואז כאב חדש שוב זורק אותי למרחק בטוח (L2), ורק כדי להפסיק את הסבל. "תנועה בראונית" כזאת יכולה לקחת שנים ודורות. וזוהי "דרך ייסורים".

מצד שני, ב"דרך תורה" אני מברר את המטרה והולך לעברה בטוב, בדרך נעימה וקצרה ביותר, דרך 125 מדרגות.

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזוהר", 03.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
התקדמות ב"דרך תורה"
שלא נישאר לשנה נוספת
להפריד את עצמי מעצמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest