דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קליטת זרע ועובר רוחני

קליטת זרע ועובר רוחני

שאלה: מה הם ג' ימי קליטת הזרע?

תשובתי: היום הראשון של קליטת הזרע, זה ביטול עצמי בפני השפעת הבורא. היום השני, זה הידבקות הזרע לדופן הרחם של פרצוף עליון, כאשר אנחנו כבר לא מבטלים את עצמנו בתוכנו, אלא ביחס לעליון שמתחיל איך שהוא לגלות את עצמו. היום השלישי, זהו מצב שבו הבורא ואני משתדלים להשיג איזון משותף, מגע בינינו.

שאלה: האם כל העקרונות הרוחניים האלה מתגלים גם בעולם הגשמי?

תשובתי: לחלוטין. כל מה שיש בעולם הגשמי, נובע מהעולם הרוחני.

שאלה: מה זה "ארבעים יום ליצירת הוולד"?

תשובתי: זוהי תקופה, שבה העובר, שמהווה רצון אגואיסטי, "מלכות", מתחיל לקבל לתוכו יום אחרי יום, צורות אלטרואיסטיות וכך מגיע עד לדרגת ה"בינה", תכונת השפעה (בגימטריה 40) אז הוא הופך לראשונה למשפיע. הוא לא מבטל את עצמו, אלא מתחיל להשפיע. זהו כבר שלב חדש בהתפתחות.

40 יום נכללים תחילה בשלושה חודשים, ירחים (נה"י), אחר כך בשלושת החודשים הבאים (חג"ת) ואז בשלושת החודשים האחרונים (חב"ד). העיבור מתרחש לפי פאזות ירחיות.

בהַקְבלה להתפתחות העובר הרוחני, מתרחשת גם התפתחות של העובר האנושי במשך תשעה ירחי לידה. בכל שלב של החיים העובר מתפתח באופן שונה: על הצד, בשכיבה, בכך שמתקפל וכולי. בסוף ההתפתחות לאחר תשעה ירחי לידה הוא מתהפך עם הראש כלפי מטה. זה אומר שהוא מוכן לקבל את כל מה שקודם לכן היה עבורו הכי חשוב, כדבר הכי פחות חשוב, ובאופן כזה הוא נולד.

ב"תלמוד עשר הספירות" הנושא הזה מתברר בעשרות דפים. נבחנים כוחות, שמשפיעים על העובר, מאמצים שהוא משקיע כדי לעורר את האימא, שכביכול לא רוצה לשחרר אותו בעוד הוא רוצה לצאת.

מתרחש מאבק גדול בין שני כוחות. בסופו של דבר הוא יוצא החוצה ומתחיל לאכול דרך הפה ולנשום דרך הריאות. זה כבר שלב אחר לחלוטין של התפתחות הנשמה, שבו היא מתחילה לברר על ידי מה היא נושמת ואוכלת. מופיעה אצלה בחירה חופשית בקבלה מהעליון (מאימא ומהבורא) ובמימוש.

שאלה: כלומר, להיות עובר ולהיוולד, אלה שני מצבים שונים ברוחניות?

תשובתי: כן. מה גם שפעולת הלידה מורכבת מאוד. נפתחות דלתות מיוחדות, כלומר מתרחשת השפעה של כוחות רוחניים מסויימים. מעניין מאוד ללמוד זאת ואחר כך לצפות, כיצד הטבע מנהל מתוך העולם הרוחני את הגוף הגשמי בעולם שלנו.

מתוך שיעור וירטואלי, 3.12.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest