דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קיצוניות ימנית באירופה, חלק ז'

קיצוניות ימנית באירופה, חלק ז'

כיוון הרה אסון של אירופה

שאלה: בינתיים, העימותים האירופאים רק מחריפים. איך אפשר להעביר את התהליך למסילה של איחוד נכון?

תשובתי: הבעיה היא, שכאשר השאיפות לאיחוד מלוות בתחרותיות ובשנאה, הן מביאות לשוביניזם.

מגמות טובות במהותן לליכוד העם, בזה שמתערבבות עם יריבות ושנאת זרים, שמחמירות עוד יותר על ידי משחקים פוליטיים, מולידות נאציזם. ובשפה המודרנית, קיצוניות ימנית, איחוד קיצוני למען השמדה של כל מה ש"לא איתנו", "לא כמונו". במקום לחנך את האנשים ולהקנות להם השכלה, רוצים להשמיד אותם.

וללא ספק, הכול מתקדם לקראת זה.

כדי לשנות את הכיוון, חייבים להנהיג באירופה את החינוך האינטגרלי. להסביר לאנשים, שהכיוון הנוכחי יביא אותם בסופו של דבר למלחמת עולם שלישית, שעבור היבשת הזאת זה אסון עצום. כי ככל שהמדינות יותר מפותחות, כך הן יותר "עדינות", "שבריריות", חלשות. למשל, תנתק חשמל או תנתק אספקה של מים באפריקה ובאירופה, ההבדל בתוצאות יהיה מדהים.

היום אנחנו תלויים בהמון גורמים שהכרחיים ביותר לחיים שלנו. יתרה מכך, כדי להעמיד אותם על סף הישרדות, בכלל לא חייבים לגרום לנזק פיזי למערכות אלו או אחרות, מספיק לשבש את עבודת המחשבים שמנהלים אותן.

שאלה: אז איך אפשר לעצור את ההידרדרות למלחמה?

תשובתי: רק על ידי הפצת שיטת החינוך האינטגרלי. דווקא היא מתאימה לאיחוד של העולם המודרני.

השיטה הזאת מדברת על כך, שבמרכז לא צריך להעמיד את האינטרסים של מדינה אחת או מגזר אחד, אלא האינטרסים המשותפים של דו-קיום. חייבים למתוח קשרים בין בני האדם ולחבר אותם, באמת, ולא כדי לצאת ידי חובה.

אפשר להתחיל מדבר קטן, מיוזמות נפרדות ונקודתיות, באיזו שהיא מדינה או חברה. אבל בכללות, האיחוד חייב להפוך לנחלתם של כולם. ואם במסגרות של התיקון הכלל עולמי, העם היהודי שבישראל ייתן דוגמה טובה, אז כולם יקבלו אותה.

נחזור לאירופה, שבה התחרותיות והשנאה מערערות את האיחוד. הגיע הזמן להסביר לאירופאים, שהעולם הוא "עגול" ומקושר הדדית, שאי אפשר לתקן משהו אחד ללא השני. וזה אומר, שכל המאמצים שלנו צריכים להיות מכוונים, בטווח הארוך, לעזרה לעולם כולו, לדאגה לאנושות בכללותה, עד שכל כדור הארץ יהפוך למשפחה מאוחדת אחת.

כבר היום ברור לכולם, שהעולם נהייה אינטגרלי והפך ל"כפר" אחד גלובלי. וזה אומר, שכל תושבי ה"כפר" הזה צריכים לחיות באיזון והרמוניה ביניהם. איך? בואו נתחיל מהמדינות האירופאיות שלנו, איפה שבעיית הסכסוכים והמריבות כבר מוחשית למדי.

הבעיה נובעת מחוסר איזון הולך ומצטבר. אז בואו נתחיל להחדיר את שיטת האיזון בישובים ובערים, במחוזות ובקנטונים (חבלי ארץ עצמאיים). כל מדינה תקבל את המנגנון המותאם של ה"איזון" שלה, ואחר כך הדוגמאות האירופאיות הללו ישמשו אותנו גם ביבשות אחרות.

שכל מדינה תגיע לאיזון על בסיס התפיסה הלאומית שלה, זה נורמלי. כי בכל מקרה תהליך השילוב (האינטגרציה) יימשך בקנה מידה בין לאומי. זה גם לא יכול להיות אחרת, בעולם שבו כולם תלויים זה בזה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 432, 09.09.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סילוק העדר התאמות במדינה אחת נבדלת
קיצוניות ימנית באירופה, חלק ד'
קיצוניות ימנית באירופה, חלק 3

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest