דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / קיום פנימי וחיצון של התורה 

קיום פנימי וחיצון של התורה 

שאלה: האם יש קשר בין ישראל, העם היהודי, היהדות והתורה?

תשובתי: למרבה הצער, בינתיים בין המושגים האלו קיים קשר רדוד. העם היהודי הוא עם שנוסד על פי חוקי חכמת הקבלה חוקים של שיתוף פעולה הדדי והדוק, עזרה הדדית ומאבק משותף לעלות מעל האגו בחיבור בינינו. לשם כך קיימת שיטה שלמה שמלמדת אותנו כיצד להתעלות מעל האגו ההולך וגדֵל. כאשר אנחנו מגיעים לכזה מגע, הקשר הרוחני שמופיע בינינו מאפשר לנו להיות עם.

היהדות המודרנית, מתחלקת לשני חלקים:

  • יהדות שמיישמת את הפן החיצוני של התורה, עוסקת בקיום מצוות בצורתן הגשמית הארצית, כפי שאנו רואים אצל יהודים דתיים.
  • יהדות שמיישמת את הפן הפנימי של התורה ועוסקת בכוונות: "לשם מה אני עושה את זה, מה הייעוד שלי?". כאן תשומת הלב מוקדשת לא לקיום הפיזי, אלא לקיום הפנימי של המצוות, שמכוונות להתעלות מעל הטבע שלנו, ולעלייה שמגיעה בעקבות זאת לדרגת הקיום הבאה, דרגה שבה אנחנו קיימים לפני הלידה ואחרי המוות.

בין שני חלקי התורה האלו קיימת ניגודיות, החלק הפנימי של התורה נקרא חכמת הקבלה, והחלק החיצוני נקרא קיום מצוות גשמיות.

בהדרגה חכמת הקבלה תתגלה לא רק ליהודים, אלא לכל בני האדם על פני האדמה, כי בסופו של דבר בעזרתה כולם צריכים להגיע לשיתוף פעולה הדדי מלא ביניהם, אחרת לעולם הזה אין זכות קיום. לפי לוח השנה העברי מסתיימת עכשיו השנה ה-5776. לפי התורה, האנושות צריכה להגיע לקשר הדדי מלא עד סוף 6000 שנה. נשארו 224 שנה כדי להגיע למצב שבו אנחנו נוכל להרגיש את עצמנו כמו איברים בגוף אחד בריא, בשיתוף פעולה מלא של כל אחד עם כולם. אתם מתארים את זה לעצמכם? כל אחד עם שבעה מיליארד בני האדם. את זה אנחנו חייבים לעשות. בדרגה הרוחנית זה אפשרי. כאשר אתה מתעלה במקצת בעזרת חכמת הקבלה, אתה מתחיל לראות מרחב אחר לחלוטין, את מערכת ההנהגה של העולם שלנו בשיתוף פעולה הדדי. למעשה אתה יכול לבחור את העתיד שלך.

מתוך הרצאה במרכז הקהילתי של יהודי מוסקבה, 24.11.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest