דף הבית / המשבר ופתרונו / קומוניזם: אוטופיה או מציאות, חלק ד'

קומוניזם: אוטופיה או מציאות, חלק ד'

שאלה: למה, למרות הכישלון של הרעיון הקומוניסטי ברוסיה, מדינות רבות תמכו ואחזו בו והחלו להקים מפלגות קומוניסטיות?

תשובתי: הרעיון בפני עצמו מאוד מושך, מפני שההמונים ראו עתיד בהיר בזה שהם יכולים להגיע לשוויון, לאחווה, לחלוקה נכונה של הון החברה. אבל עכשיו אנשים הפכו להיות אחרים, מאחר שבמאה השנים האחרונות האגו הגיע לשיאים בלתי נתפסים.

למה מתרחשת מלחמה? מלחמה, זה טיהור, שחרור, היא הופכת את כל האגואיסטים לשווים. היא הורגת בהם את האגו, מאחר ומדובר על הישרדות. כי כדי לשרוד, צריך להיות מקושר עם אחרים, צריך לחשוב על הצרה המשותפת, על הניצחון המשותף, על ההצלחה המשותפת. ולכן מלחמה בכזה להט יצרים עצום ואגואיסטי של מדינות ועמים, מהווה איזה מכנה משותף.

כך כביכול הקומוניזם הסובייטי מומש כעבור כמה שנים בגרמניה, אבל בצורה של פאשיזם לאומי. למעשה זה אותו הדבר. והיום האנושות מתקרבת למלחמה, כבר מדברים עליה כעל משהו בלתי נמנע: "יהיה מה שיהיה, אבל אין מוצא אחר". אם פעם אנשים פחדו ללחוץ על הכפתור האדום, אז עכשיו אין פחד אפילו מפני מלחמה גרעינית.

שאלה: האם האנושות בתת המודע שלה רוצה מלחמה?

תשובתי: היום האנושות מבינה, שאין לחיים שלנו שום משמעות, שום מימוש נכון, שהאדם זה איזה ענף ללא מוצא בטבע, שעשה טעות גדולה, מאחר והאגו מכניס אותו לא ברור לאן. זה מצביע על כך שמגיע סופו של האגו.

אנחנו עדיין לא מבינים ולא תופסים זאת, אבל אנחנו כבר רואים שהאגו מראה לנו את הסופיות שלו, כמו גידול סרטני מתפתח. כי אדם חולה לא מרגיש תחילה דבר, ואחר כך הוא מתחיל להרגיש ולהבין שהגידול הממאיר טורף את עצמו! עכשיו האנושות טורפת את עצמה, אבל היא צריכה להכיר בזה ולעצור. כי בכל מקרה, או בדרך טובה או בדרך של יסורים נצטרך להגיע לבנייה של חברה מאושרת.

המשך יבוא…

מתוך תוכנית הטלוויזיה "על החיים שלנו" מס' 3, 11.5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest