דף הבית / המשבר ופתרונו / קולקטיביזם עדיף על מקצועיות

קולקטיביזם עדיף על מקצועיות

שאלה: באילו קריטריונים המעביד צריך להשתמש בעת קבלת אנשים לעבודה?

תשובתי: כבר לפחות חצי מאה קיימת טכנולוגיה שבהתאם אליה, מלבד כישורים מקצועיים דרושים גם כישורים חברתיים. אבל לא אותם אלה שהיו לפני 20- 30 שנה.

היום זה צריך להיות קולקטיב ידידותי, יחסים הדדיים, צוות שבו האנשים מבינים בצורה ברורה מה הם צריכים להשיג במשותף. הם מתייחסים טוב זה לזה וכל הזמן שומרים על אווירה טובה במפעל. רק במקרה כזה הם יכולים לעבוד בצורה יעילה ולממש בפועל החלטות הכי לא צפויות. פתאום הכול מתחבר, מסתדר, נכלל לשיתוף פעולה הדדי משלים וטוב, והכול מסתדר ומצליח להם.

ומסתבר, שבמקרה הנתון, מה שמשפיע על האיכות ועל הוצאת התוצרת על ידם, זו לא המקצועיות, אלא היחסים ההדדיים שלהם. דווקא היחסים ההדדיים הם אלה שקובעים את ההצלחה הרבה יותר מהמקצועיות.

לכן, בזמן קבלת אדם לעבודה, המעביד צריך לקחת בחשבון לא רק את המקצועיות, אלא עוד הרבה גורמים אחרים.

אם בעל המקצוע, אפילו שהוא מומחה גדול, יסתבר כאינדיבידואליסט וישים "מקלות בגלגלים" לאחרים, אם הוא ינסה לטפס בסולם הארגוני בעבודה וממש "ידרוך על כולם", זה סימן שכל המפעל נועד לכישלון, ולהיפך.

באופן כזה, בזמן קבלת עובד לעבודה צריך לקחת בחשבון שני קריטריונים: את המקצועיות של האדם והיכולת שלו לשיתוף הדדי קולקטיבי.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות האדם", תוכנית 2, חלק 1, 05.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מפעל אידיאלי של החברה האינטגרלית
העסקים על סף שינויים חדים
ללא אינטגרליות אין הרמוניה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest