דף הבית / הכול על הקורונה / קובידופוביה – סוג חדש של פחד

קובידופוביה – סוג חדש של פחד

שאלה: פסיכולוגים מתווכחים על הופעת סוג חרדה חדש: קובידופוביה. ישנם שאומרים שזוהי פשוט התחדדות של הפחדים הקודמים של האדם בנוגע לבריאותו. האחרים אומרים שזהו סוג מיוחד של פחד שמתעצב עכשיו. אולם הם מסכימים בדבר אחד: ככל שהפנדמיה והסגר נמשכים זמן רב יותר, כך יופיעו יותר ויותר מקרים כאלו. כיצד לא לפחד בתקופת הקורונה?

תשובתי: אני חושב שהווירוס הזה ימשיך להתפשט ובסופו של דבר יביא אותנו למצב שמצד אחד כולנו נפחד ממנו ומצד שני נתרגל שזהו נתון וצריך לחיות איתו, אבל האחד לא מפריע לשני. על אף שאנחנו מוקפים באיומים שונים על חיינו אנחנו בכל זאת קיימים. כך נחיה גם עם הווירוס. נהיה קצת יותר חכמים נלמד לשמור על כללים מסוימים ובהדרגה נסתדר עם החיים איתו. הרי יבואו וירוסים נוספים ויהיו בעיות נוספות, כך נתרגל בהדרגה לאורח חיים אחר.

נראה שלמעשה הווירוס הזה הוא אפילו טוב. הוא מחנך אותנו, מקרב בינינו, מעמיד אותנו בצורה נכונה ביחס זה לזה. למעשה הוא מסיר מהחיים שלנו את המרכיבים המיותרים של קשר או אפילו מרכיבים של תרבות. כנראה שכך צריך להיות ואנחנו יכולים להסתדר גם בלעדיהם. אומרים שכל מה שנעשה נעשה לטובה. מצד אחד זה נכון. מצד שני בכל זאת כל בעיה דוחפת אותנו קדימה ולכן צריך לדעת לחיות עם זה.

המאבק נגד הווירוסים לא יעזור לנו אנחנו כבר רואים זאת. הוא גם אף פעם לא היה מאבק, לא ניתן להיאבק בווירוסים. הם בתוכנו. כולנו מורכבים ממיליארדי וירוסים, כל הגוף שלנו. לכן העניין הוא לא במאבק, כי אתה כביכול נאבק עם הגוף שלך, אלא כיצד לסדר את עצמך כך שתתקיים יחד עם זה, ואז החיים יראו לנו קצת יותר שמחים ומטיבים.

מתוך תוכנית הטלויזיה, "קבלה אקספרס", 6.11.20

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest