דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קדימה לקראת החושך

קדימה לקראת החושך

Laitman_2011-12-06_1228_w.jpg

שאלה: כדי לצאת ממצרים צריך לעבור את "עשר המכות" על האגו שלנו, מה זה אומר?

תשובתי: מכות מצרים זה עשר מכות שהאדם מרגיש על עצמו, על האגו שלו, ושעוזרות לו להיפטר מהאגו. אם לא הייתי מרגיש את המכות, הייתי רוצה להישאר כל הזמן בתוך האגו. אבל מכיוון שאני מרגיש את המכות, בהימצאי בתוך האגו, הן עוזרות לי להתנתק ממנו.

כל מכה חזקה מבחינה איכותית מהקודמת.

נניח, שהפסדתי את כל רכושי בהימורים (למרות שכמובן לא מדובר על זה), אז המכה הבאה יכולה להיות באובדן של מישהו יקר וכולי.

למעשה, בעולם לא מתרחש שום דבר לא עם הכסף, ולא עם הקרובים ולא עם שום דבר. אבל ההרגשה הפנימית היא כאילו שאתה מאבד הכול.

בנושא הזה, ישנו מאמר בספר "שמעתי", שהאדם יוצא לרוחניות נדמה לו שהוא עוזב את כל העולם, את משפחתו ומתנתק לגמרי מהכול.

הניתוק הזה הוא הכרחי. עשר המכות עוזרות לנו להתעלות באופן עקבי מעל לשכבות מסוימות של האגו עד שאנחנו נצא לגמרי מתוכו, כלומר, נברח ממנו.

מעל לדרגה האחרונה אנחנו בחושך גמור עושים עוד מאמץ נוסף. ה"חושך" מסמל, שאיננו יודעים מה מחכה לנו קדימה. אבל מאחר ואנחנו הולכים לקראת תכונת ההשפעה, אז החושך הזה עוזר לנו.

אם אתה הולך קדימה לקראת האור, אז האגו שלך רק שמח מכך. אבל כאשר אתה הולך קדימה בחושך, אתה יכול להיות בטוח שכאן האגו בוודאות לא יפריע לך, לא יעשה לך רע, לא ייקח אחר כך הכול לעצמו.

שאלה: כלומר, זו מעין "תחבולה"?

תשובתי: ה"תחבולה" הזאת הייתה בתוך מצרים לפני עשר המכות, כאשר, כמה שלא ניסינו, הכול היה מכוון לאגו. ולכן "ויזעקו מן העבודה", בכך שבנו את שתי הערים פיתום ורעמסס.

ואילו כאן, כבר זהו, כאן כבר הולכים לקראת החושך ולא לקראת האור, כפי שהתרגלנו לומר.

מה גם, שכל המכות הללו וכל ההתקדמות קדימה, מבוססות רק על החיבור היותר גדול שלנו, ומביאים את הקבוצה למצב כזה, שבו מצד אחד, מתגלה כל האגו, השנאה הפנימית הגדולה ביותר, ומצד שני, ההכרה הברורה שרק ערבות הדדית יכולה להוביל את הקבוצה קדימה. מה זה אומר?

כאשר אתה רואה שקיימת שנאה ענקית, אתה מוכן להתחבר עם כולם בכזאת צורה, כדי לא לדאוג לעצמך אף פעם לשום דבר, אלא רק לאחרים. וכל השונאים שלך גם כן מוכנים לדאוג זה לזה. המוכנות הזאת מתגלה למרות השנאה הגדולה, כאשר אתה אפילו לא יכול לתאר לעצמך איך בכלל אפשר לאחל משהו טוב לאנשים האלה שעליהם אתה צריך עכשיו לחשוב כעל הדבר החשוב ביותר, ובשום פנים ואופן לא על עצמך. מתרחש כזה ניתוק רציני ועסיסי מהאגו!

מתוך השיעור הווירטואלי, 01.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אין התקדמות בלי מכשולים
רק מי שמוכן להכול, הוא זה שיברח
עשר המכות – לא מה שחשבתם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest