דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / קבלה ותאוריית האבולוציה של דרווין

קבלה ותאוריית האבולוציה של דרווין

26_100_wp.gif

האקדמיה הלאומית למדעים בארה"ב טוענת שצריך ללמד את תאוריית האבולוציה בבתי הספר האמריקאים. היא מסתמכת על נתונים חדשים שתומכים בתאוריה זו. המתנגדים לכך (בריאתנים) – משוכנעים שהכול נברא על ידי הבורא.

(הקטע לקוח מתוך התוכנית "סביב השולחן עם פרופ' אבשטיין" – לצפייה בתוכנית המלאה.)

דעת הקבלה:
לא אלה צודקים ולא אלה צודקים. לא על פי המדע ולא על פי הדת – אלא על פי הקבלה. כל מה שקיים, כולל מה שאיננו מרגישים, קיים בצורה שלמה בעולם אין-סוף. משם הוא משתלשל דרך 5 מדרגות של המעטה ("עולמות") אל העולם התחתון ביותר, העולם שלנו.
טיפת זרע – גרעין – קוונט – ניצוץ של אנרגיה עליונה פרצה מ"עולם העשייה" הנמצא מעלינו, והולידה את כל העולם שלנו. עולמנו מתפתח כמו העולמות העליונים שקודמים לו, לפי 5 דרגות הוויה ("10 ספירות"). היינו, לא קיימת התפתחות של "יש מאין" – אלא ישנה הופעה של מה שכבר קיים בכוח, בפוטנציאל, כמו שכבר בגרעין נמצא כל האורגניזם העתידי בצורת אינפורמציה.

לכן מגלים המקובלים ש:
מצד אחד, כל ההתפתחות נקבעת על ידי הבורא בהשפעת האור העליון
מצד שני, מתבצע מימוש של "גרעיני" אינפורמציה ("רשימות")
האור העליון פועל על הרשימות וגורם להתפתחותן.

מעניין לראות כיצד מתאר האר"י בספרו "עץ חיים" את התפתחות הדרגות ואת המעברים ביניהן:
"בין כל בחינה ובחינה, יש בחינה ממוצעת הכוללת שתיהן

אמנם, בכל אלו הד' בחינות הפרטיות, יש בחינה אחת כוללת כולם, והיא ממוצעת בין בחינה ובחינה, הכוללת שתיהן. דוגמא מ"ש חכמי הטבע, כי בין הדומם וצומח, הוא הקוראלי, הנקרא אלמוגים. ובין הצומח והחי, הוא אדני השדה, הנזכר במסכת כלאים, שהוא, כמין כלב, גדל בקרקע, וטבורו נשרש בקרקע, ויונק משם, וכשחותכין הטבור שלו מת. ובין החי והמדבר, הוא הקוף".
(מובא גם בתלמוד עשר הספירות, חלק ג', פרק ה', סעיף ג')

9 comments

  1. כבוד רב לייטמן שלום.
    שלום לכל מי שקורא.!

    אם בין דומם לצומח יש בחינת ביניים, ובין צומח לחי יש בחינת ביניים ,ובין חי למדבר יש בחינת ביניים מה אנחנו ברוב שיפלותנו מתיימרים להיות בעצם???

    תודות רבות.

  2. אסתר המלכה

    הקבלה היא אכן מדע מופלא, אין מה להגיד:)

  3. כל פעם, כשאני נתקלת בהרצאותיך במילה "רשימו"
    אני מאבדת כיוון.
    מצד אחד למדתי שהכוונה לרשימות שהיו לנו מהגילגולים הקודמים.

    אך מצד שני, כאשר צפיתי באחד התוכניות הבוקר, שמעתי מאחד התלמידים שלך שהשתתף בתוכנית, ש"רשימו" זה הדי.אן.אי הרוחני, וכמדומני, אם גם הבנתי כשורה – זה גם התסריט של החיים שלנו.

    אז כבוד הרב, אולי אחת ולתמיד תוכל לפתור לי
    את השאלה הזו: מה זה רשימו: תסריט?/די.אן.אי רוחני?/רשימות מגלגולים קודמים?

  4. שלום.
    אסתר המלכה,
    רציתי לאמר שאני שותפה לשאלותיך ולתהיות מדוע בני האדם מתייחסים ככה לחיות? ולמה בעלי החי סובלים ככה בעולם?והניסויים המזעזעים ותעשית הבשר והדגים ה מ ז ע ז ע ת ..
    אי אפשר להבין איך אכויות כאלה של רע יכולות להתקיים באדם. מצבן של החיות כל עוד הן תחת שליטת האדם הוא גרוע ביותר!!!!!!!!

    אני באופו אישי צימחונית מושבעת מגיל 12

    אשמח לדבר איתך עוד על נושא זה בפורום של הקבוצה האינטרנטית

    אשמח גם לקרוא את תשובתו של הרב לשאלתך..

  5. אסתר המלכה

    אני לא צמחונית, ניסיתי שלושה חודשים ולא עלה יפה. לצורך קיומינו אנו יכולים לאכול בשר חי משום אבות המזון שבו אבל…הרב קוק למשל אומר שבעתיד אנחנו נהיה צמחוניים. אני מכירה אנשים אנמים וכאלו שהבשר לא נספג בהם מספיק טוב ולכן זה עוד ניתן להבין. אבל אם חוכמת הקבלה אוצרת בתוכה את הידע שאליו מגיעים לאחר עשרות ומאות ניסויים…אולי אפשר לוותר על זה? גם אני מחכה לראות מה יענה הרב. תודה.

  6. למה הכוונה "אדני השדה"- מה זה הכלב הזה שטבורו מהקרקע- האם מדובר על משהו ברוחניות כי בגשמיות זה נשמע מוזר. תודה רבה לרב על הכל והמון בריאות

  7. אסתר המלכה המקסימה והיקרה (: בבקשה בבקשה תפני אותי למקורות !!!! איפה קראת שהרב קוק אמר שבעתיד נהיה צמחונים ? אנא עזרי לי. אני צמאה לחומר של מקובלים רציניים בכל הקשור לטבע ! שלך מאי

    ***אסתר היקרה לעניות דעתי לא יכול להיות שום דבר טוב ובריא לגוף שלנו מהכנסת הפגר של החיה שנרצחה באכזריות ובניגוד לרצונה, אל תוך פינו. לא חסר כלום בצומח והוא מה שהקב"ה נתן לנו למאכל. הצמח אינו סובל ולכן אינו "מנוצל" בצורה אגואיסטית על ידינו. אך ניצול החיה הוא אגואיסטי ואינו נחוץ. להיפך – הוא מזיק לנו בהורמונים שמוזרקים לחיות האומללות שמוחזקות בתאי ההשמדה, הןא מזיק במחלות שהן מעבירות לנו דרך גופתן המתה שאינה מתעכלת בטבעיות. נולדנו עם תוספתן המיועד לעיכול הצמחים והתאית שבהם אך כתוצאה מהתגברות האגו התוספתן התנוון והפכנו לטורפים שלא לצורך. אני טבעונית והבריאות שלי מעולה והחיוניות שלי מהמזון הטבעי והטעים, שלא הצריך כל שפיכות דמים או ניצול כלשהו, רק גדלה והולכת….אני בקטע של אידיולוגיה אלא מתוך חיבור רגשי לכאב של החיה האומללה. אבל אם בענייני בריאות – זאת דרך הטבע האמיתית לעניות דעתי.
    אני מאמינה שנהיה טבעוניים במעבר בין גילוי 1 לאהבה ושנשמות רבות תיהפכנה לצמחוניות מייד לאחר מעבר מחסום. יהיה בלתי אפשרי לאכול חיות כי מייד באה תחושת האהבה אל החיה ואי אפשר לאכול אותה…..אי אפשר להתעלל בה. היא כמו תינוקת קטנה וחסרת אונים…..

  8. The science a cabbala will rescue the world because it will unite all nations of the world in love and the consent.

  9. שמואל גיברץ

    רינת, "רשימו" הוא מלשון "רושם" של השפעת האור על הכלי. והדבר דומה לשיעור שהרב נותן לתלמידיו, ולאחר השיעור התלמידים מנסים, ע"י פעולות של לימוד, שינון ויישום החומר הנלמד, לשחזר את אותה ההתרשמות שנוצרה מהמילוי שחוו יחד בעת לימוד החומר ע"י הרב. וזה עניין ה"די.אנ.איי הרוחני", המומשל לרשמים והזכרונות שנוצרו לאחר המפגש עם הרב ומהמידע שהועבר מהרב לתלמידיו, שאז אותם הרשמים מפתחים חסרונות ורצון, המנחים את התלמידים לחזור בכוחות עצמם לאותה חווית המילוי של האור (חווית גילוי הבורא בעת הלימוד המשותף בקבוצה) בכלי (הקבוצה). וזה עניין שהזכרת בקשר ל"רשימות מגלגולים קודמים", ש"גלגול" זה ניסיון נוסף של מאמץ ויגיעה משותפים להיכלל בקבוצה ולהגיע לגילוי גדול יותר של הבורא, כי "גלגול" זה לשון "גילוי", וכל פעם התלמידים מאדירים את הרצון שהוא החסרון המשותף לחיבור וייחוד שלם יותר שע"י זה מגיעים לדבקות רבה יותר עם הבורא (גדלות המטרה), וזה סו"ה "מה אדיר שמך בכל הארץ".

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest