דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / קבלה ופעילות התנדבותית

קבלה ופעילות התנדבותית

כנס WE! העולמי בניו-ג'רזי, שיעור מס' 6

שאלה: האם ניתן לכלול בתוכנית הלימודים בבתי הספר האמריקאיים את חכמת הקבלה בשילוב עם פעילות התנדבותית, מבלי להשתמש במונחים קבליים?

תשובתי: כשאנחנו פונים לעולם החיצוני, איננו מזכירים את חכמת הקבלה.

אנחנו פונים לעולם בשני ערוצים: האחד, דרך חכמת הקבלה האותנטית, שמיועדת לאלה שמעוניינים בה, כלומר: שכבר התעוררה בהם הנקודה שבלב, ומתחילים להרגיש שחכמת הקבלה ממלאת את אותו החיסרון שהם מרגישים. חכמת הקבלה פתוחה וגלויה לכל אדם באשר הוא ללא הבדלי דת, גזע, מין, גיל או לאום.

הערוץ השני מתייחס לשיטת החינוך בבתי הספר, שבו אנחנו פונים לכל אדם ומסבירים בצורה הגיונית ומדעית את חוקי הטבע (לפי שיטת הקבלה, מבלי להזכיר את המילה "קבלה" או "ישראל"). בצורת ההפצה הזאת אנחנו יוצרים תקשורת הדדית אובייקטיבית מבלי שיחושו דחייה או התנגדויות עקב מושגים שאינם מוכרים להם (מושגים קבליים) ועשויים להקשות על תפיסתם של גורמי החינוך בבתי הספר. איננו עוסקים בפילנתרופיה אלא מנסים ללמד את הילדים להתייחס בצורה נכונה לעולם.

כשהתקבלתי לאוניברסיטה, למדתי אנטומיה, פיזיולוגיה ופסיכולוגיה. לפי יוזמתו של אחד הפרופסורים, כבר בסמסטר הראשון, ביקרנו בבתי חולים פסיכיאטריים, בחדרי ניתוח, בחדרי מתים ובבתי יולדות. היינו כ-20 בחורים צעירים בריאים ובטוחים ובינינו גם בחורות. ואני זוכר איזה רושם חזק זה הותיר בכולנו. התחלתי להסתכל עליהן אחרת לגמרי, התחלתי להרגיש כבוד כלפי אישה עבור אותם הייסורים שהיא חווה בזמן הלידה. חבל, שהילדים שלנו אינם רואים ואינם מרגישים את זה. זה היה משנה את היחס בין המינים בבית הספר.

בקשר לאגואיזם בשיטת החינוך, אנחנו צריכים לדון בזה עם התלמידים בכיתה: "מה ראיתם? מה אתם חושבים על כך? למה זה מתרחש? מה אתם חושבים, האם האנושות ראויה לקיום כזה?"

אנחנו צריכים להראות לעולם מהו העולם האגואיסטי ולמה הוא גורם.

מתוך שיעור מס' 6 בכנס בניו-ג'רזי, 03.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
דרושה בדחיפות שיטת חינוך!
ההשתתפות של כולם – ערובה להצלחה
תרפיה רוחנית להמונים – השלב הראשון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest