דף הבית / כללי / קבלה, אסטרולוגיה וחיים בכוכבים אחרים

קבלה, אסטרולוגיה וחיים בכוכבים אחרים

קבלה, אסטרולוגיה וחיים בכוכבים אחרים

שאלתו של יעקב: אני מתעסק כ-20 שנה באסטרולוגיה, ומשנת 1998 התחברתי לאסטרולוגיה הקבלית, הפועלת מכוח החוק ש"מה שנולד ברגע מסוים מקבל את התכונות של אותו רגע". מדוע אינך מרצה גם על נושא זה?

תשובה: מכיוון שאין שום קשר בין אסטרולוגיה לקבלה, למרות שכולם מנסים להחשיב את הקבלה כחלק מאסטרולוגיה. בתורה כתוב בצורה חד משמעית, לא להתעסק בגילוי עתידות. זאת משום שהעיסוק בגילוי עתידות מסיח את דעתו של האדם מתיקון עצמו, ומציע לו דרכים שקריות "לעקוף" כביכול את הכוח העליון.

כל האפשרויות שלנו להשפיע על גורלנו – הם בהשפעה על האור העליון. כלומר, במידה שאנו משתוקקים להידמות לאור העליון, להשפיע ולאהוב, האור העליון יורד עלינו ומתקן אותנו, משנה את מצבנו. העליון נמצא במנוחה מוחלטת, ורק השינויים החיוביים שלנו יכולים לשנות את גורלנו. לכן יש איסור על גילוי עתידות.

נבואה יכולה להתגשם בחלקה, רק אם האדם אינו עושה כלום כדי לתקן את עצמו. מדוע? כי במצב הזה הוא נמצא בהשפעתן של תגובות שליליות מצד הטבע על התנהגותו (חוסר תיקון עצמאי). כלומר, הוא נמצא בדרך "בעיתה" – ודרך זו ניתן לנבא.

אולם כשאנו מתערבים בהנהגה העליונה, בעזרת תיקון עצמנו, הרי שאז לא ניתן לקבוע את העתיד בשום אופן – שכן הוא משתנה בדרך "אחישנה", ושינויים אלו תלויים בנו. אם כן, הנזק מגילוי עתידות כפול – תחזיות לא נכונות והתרחקות מתיקון. בהתאם לכך תבוא גם התגובה מלמעלה, כ"תיקון כיוון" – סבל כפול!


שאלה:
האם יש חיים בדרגת חי או מדבר על פני כוכבים אחרים? ואם אין, אז איך, ועל סמך מה הקבלה מסבירה זאת?

תשובה: הקבלה טוענת את טענותיה רק על סמך תוצאות שהתקבלו במחקר. בנוגע לכך, עיינו בחומר על תפיסת המציאות (מבוא לספר הזוהר).
המקובלים אמרו "מה שלא נשיג – לא נגדירהו בשם" (מאמר מהותה של חכמת הקבלה). בשום הרגשות ארציות או רוחניות (דרגות השגה של דומם, צומח, חי ומדבר) לא השגנו קיומה של צורת חיים תבונית כלשהיא, בעולם שלנו או בעולמות הרוחניים, מלבד בני האדם (ודרך אגב, מלאכים הם כוחות פרטיים של הנשמה ושל הבורא).

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest