דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבלה אמיתית, ללא מיסטיקה וללא מיתוסים, חלק א'

קבלה אמיתית, ללא מיסטיקה וללא מיתוסים, חלק א'

שאלה: בזמן האחרון, הנושא של ההתפתחות הרוחנית של האדם הפך להיות מאוד פופולרי. יותר ויותר אנשים מתחילים להתעניין ולשאול, מה היא חכמת הקבלה. המילה "קבלה" מעוררת אצל אנשים סקרנות רבה מאוד, אבל מעטים יכולים להסביר מה זה באמת.

במשך שנים רבות נוצרו סביב חכמת הקבלה המון מיתוסים, שמועות, דעות, סודות. מה היא חכמת הקבלה האמיתית המקורית והאותנטית?

תשובתי: חכמת הקבלה מלוּוה בכזאת כמות של מיתוסים, מפני שהיא הסתתרה במשך שנים רבות. בתור הסבר, אני יכול להביא את הדוגמה האישית שלי מהחיים. אני נולדתי למשפחה של רופאים. אבא שלי היה רופא שיניים ואימא שלי הייתה גניקולוגית. שניהם היו מומחים טובים מאוד בתחומם ובבית שלנו הוקצה חדר שלם לספריה.

כל הקירות בחדר היו מכוסים במדפים עם ספרים. ספרי הילדים שלי עמדו במדפים התחתונים, בגובה נגיש עבורי. וככל שגדלתי, כך יכולתי להגיע גבוה יותר ולקחת ספרים ממדפים יותר עליונים. אני זוכר, שבגיל עשר, אחת עשרה, הייתי נורא סקרן לראות מה נמצא במדפים העליונים שבהם עמדו ספרים על גניקולוגיה. אבל הכול היה מסודר כך, שלא יכולתי להגיע אליהם.

מהדוגמה הזאת מובן, שלכל גיל אופיינית ההתפתחות שלו, וישנם דברים שאותם צריך לדעת, וישנם דברים שעדיין מוקדם לדעת אותם. צריך לחכות עוד שנה, שנתיים, שלוש, ולקבל ידע במידת ההתפתחות שלך. רק במקרה כזה הוא ייקלט בצורה נכונה ויהיה לך לתועלת.

כאשר אנחנו קונים ספרים או צעצועים לילדים, אז אנחנו מבקשים את מה שמיועד לגיל שלהם: עבור ילדים בני שלוש, בני חמש, וכן הלאה. כך אנחנו יכולים לקנות את מה שמתאים לילד. אותו המצב היה גם עם חכמת הקבלה במשך שנים רבות. חכמת הקבלה הייתה צריכה להתגלות לאנושות ברגע שהאנושות תהיה מוכנה לזה.

והיא גם לא מתגלה בו זמנית לכולם יחד, כי באנושות ישנם חלקים שונים. על פני האדמה קיימים עדיין כאלה שבטים שחיים כמעט כמו בימי קדם, בג'ונגלים. ישנם עמים שהם יותר מפותחים וקיבלו איזה שהם אמצעים של ציוויליזציה, אבל בינתיים מפגרים אחר מדינות מפותחות מאוד, שמנהלות אורח חיים מודרני ושלא מתארות לעצמן איך אפשר להסתדר ללא מחשב, ללא אינטרנט, ללא פלאפון.

בהתאם להתפתחות הזאת, צריך לגלות לאנשים ידע חדש. לכן אנחנו עכשיו גם מגלים תרופות חדשות ותופעות חדשות בטבע שעליהן אפילו לא חשדו לפני אלפי שנים. מקודם אנחנו לא היינו מוכנים עדיין לגלות את כל זה וגם לא להשתמש בזה בצורה נכונה.

חכמת הקבלה מדברת על הכוחות שמנהלים את העולם שלנו. בעיקרון, ישנו רק כוח אחד שמתחלק להמון כוחות שפועלים על כל האנושות, על העולם של הדומם, הצומח והחי, על כל היקום.

מדובר על רשת כוחות שמנהלת את החומר הדומם של היקום ואת הטבע הדומם, הצומח, החי ובני האדם על פני כדור הארץ ושמובילה את כולם למטרה כלשהי.

בהתאם להתפתחות שלנו, אנחנו מגלים בהדרגה חוקים של פיזיקה, כימיה, ביולוגיה, זואולוגיה, כלומר מדעים על הטבע הדומם, צומח וחי. ויש עוד מדע על הדרגה האנושית, על בני האדם, אבל הוא צריך להתגלות בדרגת התפתחות מסוימת של האדם, בזמן שהוא כבר יוכל ללמוד ולהשתמש בו בצורה נכונה.

אי אפשר לתת פצצת אטום לתושבי שבט קדום. כי הם, מבלי להיות מודעים לתוצאות, מיד יפוצצו אותה יחד עם עצמם ועם כל העולם. לכן, חכמה שמדברת על השינוי האנושי, על עלייה לדרגת הקיום הבאה, במקום ההטבה הפשוטה שהתרגלנו אליה באותה הדרגה, היא חכמה מיוחדת מאוד.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 476, 18.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
דור שמגלה את סוד הבריאה
מדע שהגיעה שעתו
למה היה קיים איסור על לימוד חכמת הקבלה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest