דף הבית / חינוך, ילדים / קבוצה שמשנה את החיים

קבוצה שמשנה את החיים

Laitman_2011-09-25_9108_w.jpg

שאלה: נניח, שלעיר קטנה מגיעה קבוצת מומחים ללימוד אינטגרלי, כולל כלכלנים. מה הם צריכים לעשות כדי לארגן בצורה נכונה את התהליך הכלכלי?

תשובתי: כל הקבוצה כבר עברה קורס של השכלה אינטגרלית, מבינה אותו ויודעת מה צריך לעשות. כמובן, לפי מהלך העניינים יתכנו כל מיני תיקונים, כי כל עיר היא עיר חדשה, האנשים והאווירה הם חדשים, והמומחים בעצמם צוברים ניסיון. אך בעיקרון, כולם בקבוצה יודעים בצורה טובה את מהלך התוכנית הכללית. הם פועלים כקבוצה נפרדת לגמרי, שעוסקת רק בעבודת חינוך חברתי של האוכלוסייה.

שאלה: האם גם הכלכלנים צריכים להרגיש את המהות של השיטה האינטגרלית, או שמספיק להם ידע שטחי?

תשובתי: לא. אני חושב שהקבוצה העיקרית צריכה להיות שקועה עמוק בתוך השיטה הזאת, להבין שלפעמים אין יציאה מהמשבר, וצריך להתחיל בקליטה שלה, ברכישת ניסיון. מובן שבהתחלה יתכנו איזה שהן טעויות וחוסר חיבור במקום – עם התוכנית, עם לוח הזמנים וכדומה. מובן שתהיינה בעיות גם עם ההנהלה המקומית ושאר "המכשולים שמתחת לפני המים", שבינתיים לא ידוע עליהם. אבל למרות כל זה, צריך בהדרגה ליצור כזאת צורה של הקבוצה הכללית, כדי שהיא תהיה מסוגלת להתאים את עצמה במהירות לכל מקום, ושתוכל להתחיל לעבוד ללא קשר לאיזו הנהלה קיימת שם, או אילו תנאים מקומיים קיימים שם. צריך לייצב לכך גישה אינטגרלית. אני חושב שזה אפשרי.טוב לעשות כך, שהם יהיו כמה שפחות תלויים בהנהגה המקומית: בשום פנים ואופן לא לנסות להתווכח איתם, אלא פשוט להסביר להם על התועלת – אנחנו הגענו, כדי באמת לעזור לכם.

מתוך תוכנית "עיר ניסיונית, חינוך", 03.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אפקט כלכלי ומוסרי
חינוך, החוק העיקרי של הזמנים המודרניים
החיים בהשפעה הם קלים ויפים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest