דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה: מאחורי המסך החיצון

קבוצה: מאחורי המסך החיצון

שאלה: כדי לקבל כוחות מהחברים, צריך להעריך אותם. אך כיצד אני יכול להעריך אותם אם אני אגואיסט?

תשובתי: אתה מעריך את האיחוד בין האנשים, במילים אחרות, של נשמות. חיצונית בין בני האדם יכולה להיות רק שׂנאה, קנאה וכולי. אך מאחורי הלבוש החיצוני, בכל אחד קיים האדם הפנימי, כוח ההשפעה שמסתתר בו.

לפניך נמצאים שני מסכים כביכול: על המסך החיצוני אתה רואה את העולם הזה, ועל המסך הפנימי אנחנו מאוחדים בכוחות של השפעה הדדית. כי הרי הנשמה היא כוח ההשפעה הנסתר בתוכנו. ולתמונה הזאת אתה פונה כשאתה רוצה לגלותה, להתכלל ולהתמזג בתוכה. אין לך עסק עם הצורות החיצוניות.

מה הכוונה "ואהבת לרעך כמוך"? – כשאתה פונה לתמונה הפנימית, תראה שאין שָם שבירה, שכל החברים מאוחדים זה עם זה. זוהי השכינה, הדדיות, איחוד, ערבות, שָם נמצא הכול חוץ ממך. ואתה רוצה להפוך להיות חלק מזה, אתה דורש, מבקש, מתחנן. זה נקרא לבנות סביבה נכונה, אחרת אתה מסתכל על החברים מבחוץ ולא מוצא דבר. הבורא בכוונה צייר לפנינו תמונה כזאת. אך כשאתה מסיר את המסך (הפרגוד) ומסתכל פנימה אל תוך האיחוד שלנו, אתה מגלה את אותה הסביבה שעליה מדבר בעל הסולם במאמרו "החירות". לסביבה הזאת עליך לפנות, ממנה אתה חייב לדרוש הכול. שָם כולם מתוקנים, וכשאתה מתכלל עם החברים, אתה תגלה ביניהם את הבורא, את כוח ההשפעה הכולל והמקיף.

בחכמת הקבלה קיים גם המושׂג "כולל", זה הכוח האינטגרלי של כולם. לדוגמה, הכוח הכולל של מאה אנשים שווה למאה, אך באיחוד ביניהם נוכח הבורא, כוח נוסף, יותר עמוק, רוחני, כולל. ולכן החברים מסוגלים לכל, כי הרי הם וויתרו על האגואיזם שלהם רק כדי לגלות את הבורא, לגלות את השורש, ולהתחבר עימו. הם אינם משׂיגים את ארבע הדרגות, דומם, צומח, חי ומדבר, אלא את הבורא. לא נפש, רוח, נשמה, חיה, אלא את אור היחידה שלא היה קודם, הכתר, קוצו של יוד.

אם האדם רוצה לעבוד עם הסביבה, אז הסביבה מוכנה עבורו. אז הוא יראה את כל החברים כגדולי הדור. ובאמת, בפנים כל אחד מאיתנו הוא ענק. כי אם חיצונית יש לנו השתוקקות לבורא, אז בפנים אנחנו כבר מאוחדים. בעיקרון, כל האנושות מאוחדת בפנים, אך אתה צריך לפנות לאלו שמגלים רצון רוחני גם כלפי חוץ, אפילו במקצת. ואז יש לך סביבה. ואחר כך, ככל שתרכין את ראשך בפניה, עד כמה שתעריך אותה, כך תקבל כוחות מהחברים, עד שתגיע לשער הדמעות. הרוחניות תהפוך עבורך לדבר החיוני ביותר בחיים, ובאותו הזמן לא תהיה לך שום אפשרות לרכוש אותה. ואז אתה תעלה תחנונים.

יחד עם זאת, אתה תעלה תחנונים אל המציאות שתגלה כהשפעה הדדית, אל הכוח המשותף הטמון בה הנקרא "ערבות". משָם תקבל את מה שנחוץ לך, רצון, נחיצות להפוך להיות כחלק מהחברים. כשתגלה הרבה פריטים של איחוד, תיכנס אל תוך התמונה הפנימית.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 28.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
בעומדי ליד שער הדמעות
תבכי נשמה שלי
מהי התועלת בהתכללות בקבוצה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest