דף הבית / חינוך, ילדים / צרפת, זאת לא רוסיה!

צרפת, זאת לא רוסיה!

ידיעה: בצרפת גוברות המחאות החברתיות. הטלת מס נוסף גרמה ליציאתם של המונים לרחובות. הכלכלה של צרפת היא הכלכלה השנייה בגודלה באיחוד האירופי. אבל הצמיחה של כלכלת צרפת הפסיקה, החוב הגיע ל- 95% מהתמ"ג, כלומר, 30000 € לכל אזרח. המדינה משתמשת בהלוואות לא לצורך השקעות וצמיחה כלכלית, אלא לתשלומי קצבאות וריבית על ההלוואות.

צרפת הופכת לאזור הבעייתי החדש של גוש האירו, בדומה לאיטליה וספרד. עד עכשיו, הממשלה קיזזה את המחסור בחשבונות השוטפים על ידי העלאת המיסים והחוב המדיני. עם זאת, לשני האמצעים הללו יש גבולות משלהם. ההשקעות של החברות לקרנות סוציאליות הפכו לתמריץ שלילי ליזמות, הגירעון גדל בשל האבטלה הגבוהה והזדקנות החברה. המדינה אינה יכולה להמשיך ולהעלות מסים, זה כרוך בפיצוץ חברתי.

החזית הלאומית, בראשותה של מרין לה פן, קוראת לצאת מנאט"ו ומהאיחוד האירופי, לנטוש את האירו, לבנות גוש מדינות מהאוקיינוס האטלנטי לאוקיינוס השקט, יחד עם רוסיה, אך ללא מהגרים, לחזור לערכים המשפחתיים המסורתיים, לבטל נישואים חד-מיניים.

התייחסותי: הרעיונות של מהפכה וסוציאליזם תמיד היו קרובים לליבם של הצרפתים. אבל מהצד השני, דווקא בצרפת אנחנו רואים אדישות לרעיונות של החינוך האינטגרלי, שלא לדבר על חכמת הקבלה. אולי בניגוד לעם הרוסי, זה טמון בייחודיות של המהפכות הצרפתיות, ובאופן כללי באופי הצרפתי.

ידיעות קודמות בנושא:
גורם של רווחה
איזור האירו על סף פיצוץ חברתי
צרפת בצניחה חופשית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest