דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / צרות של תלמידים שנשארו כיתה

צרות של תלמידים שנשארו כיתה

בעל הסולם, מאמר "מהותה של חכמת הקבלה":

"כי חכמה זו היא, לא פחות ולא יותר, רק סדר של שרשים, המשתלשלים ע"ד קודם ונשך, בחוקים קבועים ומוחלטים, המתחברים וקולעים למטרה אחת מאד נעלה, הנקובה בשם "גילוי אלקותו ית', לנבראיו בעולם הזה"."

חכמת הקבלה מגלה לאדם הפרטי, או לכל האנושות, את דרך ההתפתחות ההכרחית, ההדרגתית, שנמצאת בחוקים המוחלטים והמובילה מהמצב הנוכחי שבו האדם נמצא ועד גמר התיקון. חכמת הקבלה מסבירה, אילו אמצעים עוזרים לאדם לעבור את הדרך הזאת ואילו כוחות פועלים עליו או בהתקדמות הכרחית לפי רצון הטבע, או בהשתתפות הכרתית, כאשר הוא מוסיף להתקדמות הפרטית שלו. את כל הפריטים של המציאות שלנו, החל מהמצב הנוכחי ועד גמר התיקון, אנחנו מגלים במערכת שנקראת "חכמת הקבלה".

לכן, אין חכמה יותר חשובה ויותר נחוצה לנו, במיוחד עכשיו, כאשר סיימנו את ההתפתחות בדרגות הדומם, הצומח והחי. מקודם אנחנו לא יכולנו לעכל את חכמת הקבלה ולהשתמש בה, ולכן היא לא התגלתה. אולם ברגע שאנחנו מקבלים יכולת להשתמש בה ולהוסיף להתפתחות הטבעית שהיא "בעיתו", גם כן את המרכיב של "אחישנה", כלומר, לזרז את ההתפתחות, להבין ולעכל אותה, אז חכמת הקבלה מתגלה ומחייבת אותנו להשתמש בה.

כאן ודאי, שצריכים לתת לעצמנו דין וחשבון, בזה שאנחנו לא נוכל להמשיך להתפתח כמו שהתפתחנו קודם לכן. אם כבר הגיע הזמן להשתתף בתהליך בהבנה ובהכרה, בכל צעד בדרך, אז ללא ההשתתפות הזאת אני לא אוכל ללכת קדימה, לא אוכל לעבור ממצב למצב, ממדרגה למדרגה. בדרגת ההתפתחות של ה"מדבר" כבר אי אפשר להתפתח באופן "אוטומטי", רק על ידי הכוחות המחייבים, כפי שזה היה בדרגות דומם, צומח וחי.

זה כמו מעבר מכיתה א' לכיתה ב': אם אני לא מוכן אליה, אז משאירים אותי כיתה לשנה שנייה וגם שלישית, יענישו אותי ויגבילו במשחקים, לא יתנו ממתקים ויושיבו אותי ללמוד עד שאני אסיים את כל השיעורים. אני חייב בעצמי לסיים את כיתה א'. הלחץ שהיה אופייני בדרגות הקודמות, שלא דרש שום השקעה, לא יעבוד כאן. אני חייב להתקדם לא כמו בהמה, אלא כמו בן אדם, בכך שרוכש חכמה ורגש, בזה שמשתתף באופן הכרתי בגדילה שלי.

אם האנושות מחפשת היום אפשרויות לפעול בשיטות ישנות, אז בזה היא רק מזמינה על עצמה צרות נוספות, כדי בסופו של דבר להבין בצורך של ההתפתחות ההכרתית. האדם חייב להרגיש ולהבין את הסדר של ההתפתחות שלו, חייב לראות את המטרה שניצבת לפניו, להתקדם אליה.

ולכן העולם לא יוכל להתפתח הלאה ללא חכמת הקבלה, מבלי שילמד אותה מאיתנו ולא ישתמש בה בצורה נכונה. זה פשוט לא יכול להיות. הצרות והמכות יימשכו והאנשים יסבלו, עד שישמעו את מה שאנחנו אומרים. כזו היא הייחודיות של התקופה הזאת.

אנחנו מצידנו צריכים לגלות יחס מקסימלי ידידותי, יפה ורך, כדי להגיש את שיטת הקבלה באופנים השונים ביותר, כדי שלאנשים יהיה קל להתקרב אליה. צריך, מה שנקרא, לכוון לפי המשתמש, כמו שנאמר: "חנך נער על פי דרכו".

ובכל זאת, עד שעם ישראל, ואחר כך גם כל העולם, לא יצרו קשר עם חכמת הקבלה, אז אסונות חדשים יעירו את האנשים לקירוב עימה.

מתוך שיעור על המאמר "מהותה של חכמת הקבלה", 14.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הגיע הזמן להשתנות
מנקודה א' לנקודה ב' עם חכמת הקבלה
האם אתה יודע בשביל מה הקבלה באה לעולם?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest