דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / צעקה אודות העולם שבלתי ניתן להשגה

צעקה אודות העולם שבלתי ניתן להשגה

שאלה: מהן ד' המידות: "חסד", "צדקה", "אמת" ו"שלום" ביחס שלי כלפי הקבוצה וכלפי העולם?

תשובתי: האור הפנימי של ט' (הספירות) הראשונות נקרא "חסד". כיצד אנחנו יכולים לתאר אותו לעצמנו? כל הכוונות שלך להתייחס לזולת בחסד, הן ט' הראשונות שלך. כשאתה פועל בתכונות הללו, אתה דומה במשהו לבורא. חסד דומה להשפעה, לתכונת ה"בינה". חסד הוא תכונת אברהם, התנאי הראשון.

צדקה היא "מלכות". אפילו הרצון לקבל שלי מוכן להשתתף מעט בהשפעה. באותה המידה שהרצון לקבל שלי, ה"מלכות", תומכת בט' הראשונות ומסוגלת להתמלא באור שלהן, היא מקבלת צדקה.

ה"מלכות" בעצמה אינה מסוגלת לעשות כלום. רק בזכות קניית ט' הראשונות והשפעתה עליהן, היא מקבלת הארה. היא לוקחת ט' ראשונות מהזולת. יש לי את האגו שלי, אבל אני רואה מה אתה רוצה, אני לוקח ממך את הרצונות ומתחיל למלא אותם בעזרת האגו שלי.

אני, זה ה"מלכות", הרצונות שלך הם ט' (הספירות) הראשונות שלי ואני עובד איתן, ממלא אותן בחסד, אבל ה"מלכות" שלי שמאפשרת לי לעשות זאת מקבלת כתוצאה מזה הארה שנקראת "צדקה".

"אמת", זה שאחרי כל פעולה אני מברר שכל מה שעשיתי הוא שקר מוחלט בלי טיפת אמת. את זה אני מגלה פעם אחר פעם. כלומר, מידת האמת תמיד פותחת לפניי את האור הכללי שנקרא "אור מקיף" של הנשמה הכללית, שבסופו של דבר צריך להיכנס גם בתוך ט' (הספירות) הראשונות וגם בתוך ה"מלכות". הוא מראה לי את מצבי האמיתי שבו אני צריך להיות, עד כמה עליי לתקן את עצמי. כאשר האמת הזאת מאירה לי, אני מרגיש רע מאוד, אף על פי שהיא לא מאירה בצורתה האין סופית, אלא רק במדרגה אחת יותר גבוהה, מעט יותר גבוהה מהמדרגה שלי, כ"אור מקיף" שעליי להכניס בתוכי. הוא מאיר לי על החושך בתוך הכלים הלא מתוקנים שלי, לכן האמת קשה מאוד, וכך גם בעולם שלנו. אף אחד לא רוצה לראות ולשמוע את האמת.

האחרונה היא מידת ה"שלום", שאומרת שאין מה לעשות וכל מה שאנחנו מנסים להשיג הוא לחלוטין לא מציאותי. הרי כל הפעולות שאני עושה, גם צדקה וגם חסד כלפי האחרים וכלפיי, כל זה מאוד יפה וטוב, אבל לא מאפשר לי להגיע לדבקות עם הבורא. אין שלום, יש רק קטטה!

לכן, "אמת" ו"שלום" מביאות לי הבנה אמיתית שאני חייב לצעוק. אין לי ברירה, הרי אני מבקש משהו למעלה מהטבע שלי. אני לא יודע מהו, אבל אין לי שום אפשרות אחרת חוץ מצעקה. כך אני מתקן את עצמי.

העיקר הוא לזכור שמדובר על הפעולות בינינו שבתוכן אנחנו מגלים את הכלי הרוחני, את העולם העליון והמציאות החדשה. בדומה לפיזיקאים שמתחילים להבין עכשיו שכל יתר המימדים, המרחבים החדשים, "היקומים המקבילים" שבהם אנחנו מתקיימים בצורה שונה ממה שאנחנו מכירים, כל אלה קיימים ותלויים רק בשינוי המודעות של האדם.

על השינוי הזה במודעות אנחנו לומדים ואנחנו רוצים לבצע אותו, זאת חכמת הקבלה, שמסבירה כיצד לגלות את המודעות החדשה. כמובן שזה בכלל לא קשור לגוף הגשמי שלנו, לדרגות דומם, צומח וחי שבו.

מתוך שיעור על פי "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 25.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ארבעה מלאכים
כבר לא ברברים, אך עדיין לא אלטרואיסטים
סכסוך נצחי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest