דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / צעצוע שקם לתחייה

צעצוע שקם לתחייה

שאלה: מה זה "כבוד המלך", שהאדם יכול לפגום בו על ידי האגו שלו?

תשובתי: לכבד את "כבוד המלך", זה נקרא, שאני מקבל אותו כשליט עליי שמארגן ומנהל את כל החיים שלי, את כל מה שיש בי ומסביבי. כל מה שאני מרגיש וחושב, כל מה שמופיע בהכרה שלי, הכול בא ממנו, מאיזה שהוא שורש.

נניח, שהייתי בחוסר הכרה ועכשיו התחלתי לחזור להכרה. וכל ההרגשות שלי שאני מרגיש את עצמי ואת העולם הסובב אותי נובעות מאיזה שורש קדום.

השורש העליון הזה עיצב ויצר אותי ונתן לי הרגשה שאני קיים בגוף הפיזי, עם ידיים ורגליים, באיזה נפח, ומסביבי מסתובב עולם שלם. אבל כל זה מצויר בנקודה אחת פנימית בתוכי, במודעות שלי.

לנקודה הזאת, שכך היא מתארת לעצמה את קיומה, יש שורש רוחני עליון שנקרא ה"בורא". לכן הוא נקרא "בורא", כי הוא ברא אותי. ובנוסף לכך, "בורא" מסמל "בוא וראה", כי אני יכול לבוא אליו ולהרגיש.

הבורא ברא בתוכי איזו נקודה שמרגישה את עצמה כקיימת בצורה מיוחדת, בגוף האדם, חיה בעולם הזה, ביקום. אבל לנקודה הזאת יש אפשרות להרחיב בצורה נכונה את התפיסה שלה כך, שמתוך התמונה הגשמית הזאת שהיא מקבלת מלמעלה מהבורא, להגיע אליו, לשורש שלה.

כלומר היא צריכה ללמוד איך היא בנויה, איך בתוכה מתבצעים תהליכים שנראים כחיצוניים, שכביכול מתרחשים בעולם הסובב. מתוך זה היא יכולה להשיג את השורש. אבל, לשם כך היא צריכה לקבץ בחזרה לתוכה כל מה שנראה לה מבחוץ.

וכל מה שקורה בגוף שלי אני צריך גם כן למקם בתוך הנקודה היחידה הפנימית הזאת, כדי להתקשר מתוכה לשורש, לסיבת קיומה, לכל תפיסת המציאות הזאת. זוהי כבר עבודה בשלב יותר מתקדם.

הבעיה של האדם היא להבין, והעיקר להרגיש, שהבורא קובע את כל המציאות שלי, את התפיסה שלי ושל העולם.

תתאר לעצמך איזו בובת צעצוע, דוב קטן עם קפיץ נמתח, שמנוהל על ידי איזו תוכנה שמחייבת אותו לזוז. אבל יש בו נקודה מיוחדת שבתוכה הוא מרגיש שבצורה כזאת הוא קיים. והנקודה הזאת היא שורש הנשמה, כי כל היתר שייך לבורא, למקור העליון שמפעיל אותי.

אבל הנקודה הזאת, היא האדם שבי, תחילת האדם העתידי. כל היתר שייך לבורא ומנוהל מלמעלה. לכן חשוב, איך מהנקודה הזאת אני מתחיל להבין את החיים שלי ואת מי שמנהל אותם. זה נקרא: "ממעשיך הכרנוך".

אני מסתכל על המעשים שהוא מבצע עם הנקודה שלי, על איך שהוא מצייר את ה"אני" שלי ואת כל העולם הזה, ומתוך זה אני מכיר אותו.

כך, בסופו של דבר, אני משיג את הבורא.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, "בא אל פרעה – ב'", 07.09.2014

ידיעות קודמות בנושא:
להכיר בכך, ש"אין עוד מלבדו"
להבחין במלך מאחורי השׂרים שלו
המעבדה שבתוכי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest