דף הבית / חינוך, ילדים / צעירים לא קונים מכוניות ודירות

צעירים לא קונים מכוניות ודירות

ידיעה: הדור של עד גיל 35 שנה, קונים לעיתים רחוקות בתים, ועוד פחות מזה, מכוניות. קוראים להם "דור הדיירים", אנשים מפחדים לקחת הלוואות.

אם בעבר, אנשים מצליחים נחשבו אלה שהיו בעלי דירה ומכונית משלהם, אז עכשיו מכובדים ומוערכים אלה, שהשקיעו כסף בניסיון ובהתרשמויות: מטיילים ואנשי סטארט-אפ.

אנשים לא רוצים אמידות ויציבות, אלא לוח זמנים גמיש, עצמאות כלכלית וגיאוגרפית. דברים חומריים מפסיקים לעניין אנשים. בשביל מה להיות בעל אוטו בארה"ב, אם יש לך Uber או Lyft? זה למעשה, אוטו אישי עם נהג. ולהשתמש בשירותים של Uber לא יותר יקר מאשר להיות בעל אוטו משלך.

בשביל מה לקנות בית במקום שיש בו נוף יפה ולנסוע לשם לנוח ולנפוש, אם אפשר למצוא מגורים דרך Airbnb בכל פינה בעולם? אמריקאים צעירים מודרניים מחליפים עבודה בממוצע כל שלוש שנים, ואתם יכולים לעבור לגור קרוב יותר למשרד, אם אתם שוכרים ולא קונים. עצם התפיסה של בעלות על דברים כבר לא אקטואלית יותר.

תגובתי: הזמנים משתנים, ויחד איתם גם הרצונות, יותר נכון, להיפך, השינוי של הרצון גורם לשינוי של היחס כלפי העולם, כלפי החיים. מלפנינו בחינה מחודשת של כל סולם הערכים. הערכה מחודשת יכולה להיות עקובה מדם, ויכולה להיות נעימה, בצורה של משחק, בהתאם לאופן שאנחנו תופסים את השינויים ההכרחיים.

ידיעות קודמות בנושא:
נוער שלא רוצה כלום
איך גדלו הצעירים?
Sharing Economy – כלכלת העתיד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest