דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / צעד ראשון אל האין סוף

צעד ראשון אל האין סוף

laitman_2009-05-28_8266_70.jpg

שאלה: אילו סימנים מדברים על כך שאנחנו נמצאים במדרגה הרוחנית הראשונה?

תשובתי: במדרגה הרוחנית הראשונה אנחנו כבר מרגישים הכרחיות חיונית להתאחד יחד, מאחר ולנכנס אליה מתגלה מערכת קשר כללית של כל הנשמות, רשת כוחות של השפעה ואהבה המחברת את כולנו, שבה נמצאות הנשמות שלנו. והרשת הזאת מלאה בכוח עליון כללי, הבורא.

ככל שאנחנו מוכנים יותר להידמות לאור, כך הנשמות שלנו מתחברות חזק יותר יחד, תחת השפעתו, ומרגישות כיצד הוא עובר דרכנו. הנשמות משתוות יותר ויותר בתכונותיהן עם האור, מבלי ליצור שום מחיצה (התנגדות) בדרכו, והוא עובר באופן חופשי דרכן, בכך שעובר מנשמה אחת לשנייה. האור הופך לאחד שלם, כמו בעולם אין סוף. הוא אפילו אינו צריך לבצע איזה שהן תנועות, פעולות, כדי לעבור ממקום למקום, הוא פשוט ממלא את כל הרשת באופן שווה לחלוטין.
אותה הרשת קיימת גם במדרגה הראשונה וגם באחרונה.

אך ככל שהמדרגות גדלות, היא מתגלה כיותר ויותר מקושרת, יותר מלאה באור, הרי נשארים פחות ופחות הבדלים בין הנשמות והאור, שבו הן שורות. זה מסמל, שהנשמות יותר ויותר מגלות את הבורא, הממלא את החלל שביניהן.

אנחנו מגלים זאת אפילו במדרגה הרוחנית הראשונה, בדיוק כמו שאדם הנולד בעולם הזה עם חושיו הגשמיים, כבר מרגיש במידה מסוימת את העולם הזה, בכך שיש לו ראייה, שמיעה, טעם, ריח ומישוש. הוא עדיין אינו יודע כיצד להפעיל את חושיו, אך כבר מתמצא במשהו. כך גם במדרגה הרוחנית הראשונה.

כמובן, שבעלייה למדרגה הרוחנית הראשונה, אנחנו קיימים גם בעולם הזה, בגוף הפיזי שלנו, וכך גם בתוך הנשמה שלנו, בעולם הרוחני. העולם הרוחני הוא נצחי, ובהימצאי בו כבר אינני מרגיש נחיצות הכרחית בגוף. אני יכול להיות גם ללא הגוף, רק בהרגשת העולם העליון.

מתוך שיעור על המאמר "תורת הקבלה ומהותה", 16.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
מערכת הבורא והנברא
לעלות לממד העליון
אבן הנחצבת מההר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest