דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / צעד לקראת העולם הגדול

צעד לקראת העולם הגדול

שאלה: אילו שלבים האדם צריך לעבור בכנס?

תשובתי: קודם כל, צריך להתכלל פיזית בשדה הכללי. לנסות כמה שיותר לעשות את מה שהאחרים עושים. לנתק את השכל שלך והאגו שלך ולנסות פשוט ליפול, לצלול, לקפוץ לתוך החברה. ולא להרשות לעצמך שיופיעו אצלך אי אילו מחשבות פרטיות, רצונות פרטיים, והפרעות למיניהן.

אני לא רוצה לחשוב על שום דבר! משך הימים האלה אני מתנתק לחלוטין מכל הדאגות הרגילות שלי. יש לי זכות לזה פעם בחיים או לא? כאילו אין לי בכלל על מה לדאוג: נותנים לי לאכול, יש לי מקום לישון, וחוץ מזה אני לא צריך עוד שום דבר בעולם הגשמי. רק את הקיום המינימלי ההכרחי. ואת כל השאר אני רוצה לעשות יחד עם האחרים ולהרגיש את מה שהם מרגישים.

אפשר להתעלות רק כתוצאה ממאמצים גדולים, כשאנחנו מנסים בכל פעם שוב ושוב לפרוץ למעלה. ומאוד חשוב שאבצע כאלה פעולות פיזיות שיגרמו לי להפסיק בכלל לחשוב על עצמי: אני מסתכל על האחרים ועושה את אותו הדבר. כמו ילד קטן שמסתכל על המבוגרים ומחקה אותם, ובזכות זה הוא גדל. כך בדיוק אני עושה עכשיו.

כל החברים שלי הם גדולי הדור ונמצאים בעולם אין-סוף. כך אומרים המקובלים, ובאמת זה בדיוק מה שאגלה אם אגיע לרוחניות. ועכשיו אני רוצה להידבק בהם, לא להיות חכם מדי ולא לתת מקום לשום ביקורת וספקות. זה מה שעלינו לעשות.

יש לנו עוד זמן להכנה. אנחנו צריכים להגיע לפתיחת הכנס מתוך הרגשה שכולנו כמו איש אחד. הרי יהיו בכנס עוד המון אנשים חדשים, ואנחנו צריכים להעביר להם את המחשבה והכוונה הזאת, כדי שהם לא "יבלעו" אותנו, אלא אנחנו אותם.

אנחנו זקוקים למאסה העצומה הזאת של אנשים, ואיננו יכולים להעביר את הכנס בחוג כל כך צר כמו עכשיו, של 500 אנשים. זה לא מספיק. אנחנו חייבים לספח אלינו כמות גדולה של אנשים, מפני שאנחנו ראויים לגילוי הרוחני רק בתנאי שנעשה צעד קדימה לקראת כל העולם.

אותו הקהל שיגיע, הוא לא כל כך קשור אלינו ואינו מובל על ידי הנקודה שבלב, אלא פשוט מתעניין בשאלה הזאת, מכבד אותנו ותומך בנו. ואנחנו צריכים להיות אותו הגרעין שבתוך אותה המאסה של האנשים, כמו שהקבוצה שלנו ביחס לשאר האנושות.

לכן בימים האלה שנשארו לנו עד הכנס, אנחנו צריכים לנסות להגיע לחיבור מקסימלי בינינו, ולאחר מכן אנחנו רק נמשיך לעבוד עליו. ביום פתיחת הכנס אנחנו מתחילים לעבוד כלפי הקהל עם אותו החיבור שהכנו לפני כן. בכל פעם אנחנו נחזיק אותם ואת עצמנו בקשר יותר ויותר חזק.

אנחנו אחראים על הקהל הזה. המילה "כנס" פירושה התכנסות, התחברות עם כל המשתתפים שלו. מכאן תבינו במה אנחנו צריכים לעסוק עכשיו ולמה אנחנו צריכים לשאוף מבפנים: לרצונות ולמחשבות המשותפים.

מתוך שיעור ההכנה לכנס הערבות העולמי, 04.12.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest