דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / צמיחת האגואיזם קובעת את האבולוציה

צמיחת האגואיזם קובעת את האבולוציה

שאלה: מה הסיבה שאנשים איבדו את היכולת ליצור קשר, מפחדים להקים משפחה, או שלא מצליחים למצוא לעצמם שותף לדרך?

תשובתי: האגואיזם. אין כוח אחר שכביכול מתנגד לכל הכוונות והדחפים הטובים שלנו. אך ורק האגו שלנו מכריח אותנו לרצות יותר מאחרים, בניגוד לאחרים, נגד אחרים. אנחנו לא יכולים לעשות כלום בקשר לזה, המאבק איתו הוא חסר תועלת. לכן עלינו לדעת, כיצד למשוך את הכוח העליון שיאזן את האגו. בכך מסתכמת שיטת העלייה מעל לאגואיזם שמאפשרת לאדם להשתמש בו לתועלת עצמו ולתועלת הסובבים במטרה להשיג את דרגת הבורא.

כל ההתפתחות שלנו, זו צמיחה, גדילה של האגואיזם בתוכנו. במשך אלפי שנים, כל יום האגואיזם שבאדם גדל יותר ויותר. וחכמת הקבלה מסבירה כיצד אנחנו יכולים להשתמש בו בצורה נכונה. בכך עוזר לנו הכוח העליון הפנימי ביותר, הכוח העוצמתי ביותר שמנהל ומלמד אותנו כיצד לראות, כיצד להעריך, כיצד להתקשר עם כולם, כיצד לנצל בצורה נכונה את הכוח האגואיסטי. אם אנחנו פועלים כך אנחנו משנים את הגורל שלנו.

שאלה: עם ההתפתחות, האגואיזם שלנו בעצם גדל?

תשובתי: בוודאי! דווקא הצמיחה, הגדילה של האגואיזם היא זו שקובעת את ההתפתחות.

שאלה: לְמה זה יוביל אותנו?

תשובתי: זה יוביל או לאבדון, או לשימוש נכון באגואיזם.

שאלה: איך לא נגיע לאבדון?

תשובתי: הכול קיים כבר בתכנית הטבע. בסופו של דבר בכל מקרה לא נגיע לאבדון ולא ניעלם לשום מקום. בדקה האחרונה האגואיזם שלנו יתהפך אבל זה יהיה כבר במדרגה האחרונה, הוא יראה ירגיש שאם הוא לא יעשה צעד כזה, אז הוא עצמו עומד למות, זה יביא אותו באופן אגואיסטי לפעולה הפוכה, מנוגדת בסתירה לעצמו.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 24.05.2020:

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest