דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / צלליות מעורפלות בחושך

צלליות מעורפלות בחושך

שאלה: מה זה אומר להיות בדו-שיח מתמיד עם הבורא?

תשובה: האדם כל הזמן חייב לעשות מאמץ להביא את המציאות לצורתה הנכונה, במקום לקבל אותה כפי שהיא מורגשת במצב הנוכחי.

אפילו כשהאדם כבר נמצא במדרגות רוחניות, הוא צריך להשתדל כל הזמן לראות את עצמו במדרגה העליונה יותר ולתאר את המציאות שמתייצבת שם.

לשם המטרה הזאת הוא מתחיל לסדר את כל החלקים והמרכיבים ההכרחיים: את עצמו, הקבוצה, הלימוד, המורה, הבורא. ישנם שלושה מרכיבים עיקריים:

1. האדם עצמו.

2. מה שעומד בינו לבין הבורא, שזה כל העולם, כולל הקבוצה והמורה, כל הבעיות והתמיכה.

3. הבורא.

כל צורות ההסתרה שמופיעות עכשיו בפניי הן כמו דמויות למיניהן, צלליות מעורפלות בחושך. אך בזכותן אני כבר יכול להבחין שיש כאן משהו. אף על פי שאני רואה אותן בצורתן הלא טבעית, הלא נכונה, המטעה, זו כבר בכל זאת איזושהי הבחנה. זה אומר להיות במצב "לא לשמה", שכבר מהווה הכנה. ועכשיו אני מבקש שהצורות הללו תתהפכנה לאמיתיות.

אם לא היו הצורות השקריות הללו, לא הייתי מסוגל להתאמץ ולרצות שהן תהפוכנה לאמיתיות. כלומר, לא הייתי רואה את הצורות האמיתיות ולא הייתי מגלה את הבורא. כי הוא אמור להתגלות בצורות האמיתיות. אלה לא הצורות שלו, אלה הצורות שדרכן הוא מציג לי את עצמו. אני לא מסוגל לגלות אותו, את המקור עצמו, חייבת להיות צורת עזר כלשהי, הוי"ה.

לכן אני חייב להתחיל מהכלים שאחר כך הופכים ל"חסדים". אני צריך לגלות וללמוד את הצורות הרעות של ההסתרה, ואחר כך לגלות כיצד הן הופכות לצורה הטובה והנכונה שהיא צורת הגילוי. הצורה ההפוכה היא גילוי הבורא.

לכן אנחנו לא רוצים שהצלליות תיעלמנה מהעולם. אחרת לא היה לנו קשר עם הבורא ואף פעם לא היינו יכולים להרגיש אותו. לשם כך הייתה השבירה, על מנת שנחבר את צורות השבירה ונגלה את כל השברים בינינו, והם הדבר העיקרי. אנחנו לומדים לא את הכלי השלם, אלא איך הוא מתחבר מהחלקים, זאת אומרת, אנחנו לומדים את הסדקים. הם אלה שנותנים לנו אחיזה לכוח העליון.

חייבים לראות לפנינו את הבורא שמדבר איתנו דרך כל צורות ההסתרה הלא ברורות האלו. חייבים לקבל אותן כהזמנה, קריאה לפנות נכון לבורא. ולהבין שכאשר כל הדינים הללו עוברים המתקה והצורות השליליות הופכות לחיוביות, זאת הצורה שבה מגלים את הבורא.

לכן כל העבודה שלנו היא בכך, שבעזרת כל האמצעים הללו – המורה, הספרים, הלימוד, ההפצה, נרצה להחליף את צורות ההסתרה שמופיעות בפנינו לצורות הגילוי. אך בצורות הגילוי אני צריך להזדהות עם תכונת ההשפעה, עם הבורא. באותה המידה שארצה להשתייך לתכונת ההשפעה, כך תתרחש "המתקת הדינים".

מתוך ההכנה לשיעור, 17.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
שנאה קדושה
לבנות את דמות הבורא כשהוא נסתר
תבואו לדו שׂיח עם הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest