דף הבית / כללי / ציטוטים נצחיים של איינשטיין, חלק א'

ציטוטים נצחיים של איינשטיין, חלק א'

הערה: הציטוטים של איינשטיין הם די פשוטים ועם זאת עמוקים מאוד. תסביר בבקשה את דבריו, ציטוט: "נסו לא להפוך להיות אנשים מצליחים, אלא אנשים בעלי ערך"

התייחסותי: רק במצב שמתואר בציטוט אתה יכול להשיג הצלחה אמיתית. לא מתוך הסתכלות על בני אדם אחרים, אלא בכך שאתה משווה את עצמך עם הטבע, ומברר באיזה אופן אתה יכול לגלות, להשיג, להבין ולהיות איתו בהרמוניה. להיות בהרמוניה עם הטבע, זוהי משמעות החיים.

ציטוט: "אם אתם רוצים לנהל חיים מאושרים, עליכם להיות מקושרים למטרה, ולא לבני אדם או חפצים"

התייחסותי: אין מילים לתאר עד כמה זה נכון. לחפצים, זה מובן שעלינו לא להיות מקושרים. גם לבני אדם לא, מפני שבני אדם מקושרים לחפצים. כלומר, עליך להתנתק מהכול ולקבוע לעצמך מטרה עליונה ורק אליה להשתוקק. עם זאת, עליך להשתדל להסביר באופן כלשהו לבני אדם אחרים, לכוון אותם לאותה מטרה. איינשטיין עסק בכך כל חייו.

ציטוט: "הדבר היחיד שמפריע לי ללמוד, זו ההשכלה שקיבלתי"

התייחסותי: למעשה כל השכלה סוגרת את האדם במסגרות כלשהן, לא נותנת לו לפרוץ מתוכן. מצד אחד, בלי השכלה  אין מה לעשות. מצד שני, צריך לפעול באופן כלשהו כדי שההשכלה לא תגביל אותך. על כך נאמר: "חנך לנער על פי דרכו". דווקא לכוון אותו כך שיתפתח.

ציטוט: "שאלה שמכניסה אותי למבוי סתום: האם אני הוא המשוגע או שכולם סביבי?"

התייחסותי: עדיף לומר שאני הוא המשוגע. אבל מה ישתנה כתוצאה מכך? אני בכל זאת מאמין ש"השיגעון" שלי יוסיף משהו לעולם, ינער אותו בצורה כלשהי, יעזור מתישהו, ישאיר כאלה עקבות, שבהמשך לבני אדם יהיה קל יותר להשיג את מטרת הבריאה.

שאלה: האם במקרה הזה אתה מדבר על עצמך?

תשובתי: בוודאי. איך אני יכול לדבר במקומו?

הערה: נאמר ישירות, לא מחשיבים אותך כמשוגע, אבל בהחלט כאדם לא שפוי שלא מבין את המתרחש.

תגובתי: אני לא מבין מה מתרחש?! להיפך, אני מוכן לדבר עם כל אחד, באולפן הזה התארחו פוליטיקאים, מדענים.

הערה: אבל ההצעות שלך על כך שצריך לשנות את האדם מביכות אותם. לטענתם לא ניתן לשנות את האדם.

תגובתי: הם צודקים, לא ניתן לשנותו בשיטות הגשמיות שלנו, על כך אני מסכים איתם לחלוטין. אבל ישנה שיטה שבעזרתה אפשר לשנות את האדם ואת האנושות. אין מה לעשות, נהיה חייבים לעשות זאת, מפני שאחרת על סף המוות האנושות בכל זאת תסכים.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 12.03.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest