דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ציוץ של תינוק, שמזעזע את העולמות

ציוץ של תינוק, שמזעזע את העולמות

נדמה לנו, שאנחנו לא מקבלים תשובה מיידית לבקשות ולתפילות שלנו. אבל זה לא נכון, אתה מקבל תשובה מיידית. אתה נמצא במערכת אינטגרלית שקשורה בפנים במיליארדי חוטים. לכן, לא יכול להיות שאתה עשית איזו שהיא פעולה: במחשבה, בדיבור, במעשה, ושלא השפעת על המערכת. כל שינוי קטנטן שמתרחש אצלך בפנים מזעזע את כל המערכת. היא מגיבה על כל פרט ופרט.

זה כמו גוף אחד שמגיב לכל תא זיכרון שלו, לכל רצון. אתה קשור לכולם ולא יכול לעשות אף פעולה מבלי לזעזע את כל המערכת. כולם מתחילים לזוז הודות לך, ואתה כל הזמן משנה את המערכת. הפעולות המכאניות הן בעלות השפעה מינימלית על המערכת וגם הדיבור הוא בעל עוצמת השפעה נמוכה. אבל על ידי הכוונה אתה עושה שינויים עצומים בכל המערכת, אפילו עכשיו, כאשר הכוונה שלך לא ממש נכונה, אבל בכל זאת אתה משתדל להשיג אותה. אתה כמו תינוק שמתאמץ להתקדם.

אנחנו לא רואים כזאת השפעה בעולם הגשמי, אבל בעולם הרוחני, אנשים שרק מתחילים את הדרך, מזמינים על ידי הפעולות שלהם תגובה ממשית ועוצמתית בכל המערכת. כי במידת ההתקדמות שלך, אתה עובר בהדרגה מאדם שמבצע פעולות, לאדם שמשרת את אלה שמבצעים את הפעולות. כאשר אתה עולה לדרגת "בינה", "חפץ חסד", או עוד יותר גבוה, אתה רק משרת לתחתונים, בכך שעוזר להם. אבל דווקא הם עושים את השינויים הכי גדולים במערכת, ודאי שבעזרתך.

המצב של העליון – קטנות או גדלות, תלוי בתחתונים, במ"ן, בתפילה שהם מעלים. אבל דווקא הם, הקטנים ביותר, מעלים מ"ן (תפילה), ובתגובה לזה כל המערכת מזדעזעת, בכך שמגיבה להשתדלות שלהם להתכלל בהבנה ובהרגשה במערכת.

מתוך ההכנה לשיעור, 07.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תפילה שמגיעה עד השמיים
אני עם העולם זה אחד
בתדר של רגשות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest