דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ציון "נכשל" בתיאורית היחסות

ציון "נכשל" בתיאורית היחסות

בעל הסולם, מאמר "מאמר לסיום הזוהר":

"וכיון, שמדריגת בעלי הזוהר, היא בכל הגובה של קכ"ה מדריגות, אי אפשר להשיגם, מטרם ימות המשיח, נמצא שבדורות שלפני ימות המשיח, אין השגה משותפת עם בעלי הזוהר. וע"כ, לא היה יכול הזוהר להתגלות בדורות, שקדמו לדורו של המשיח."

מכאן מובן, מדוע המקובלים הסתירו את ספר הזוהר. כי בכל הדורות עד דורנו לא היה צורך בספר הזה. לתת לדורות ההם את ספר הזוהר, זה כמו לתת לתלמידים בבית הספר, או אפילו לסטודנטים, חומרים בדרגה של חתני פרס נובל. זה רק יבלבל אותם.

לדוגמה, אם היינו מלמדים את הילדים את תיאוריית היחסות או תיאוריות חדשות מסובכות אחרות, הם פשוט לא היו יכולים לעכל את הדברים ואולי היו משתגעים.

האדם לאט לאט רוכש כלים, אמצעים הכרחיים, כדי לגשת לחומר מסובך. זה בכלל לא פשוט. רק אנשים בודדים מבינים את החומר החדש הזה של המדע, וגם לא כולם מסוגלים לעבוד עם החומר הזה ולא מסוגלים לפתח אותו הלאה. לא כל מוח סובל את זה.

ולכן אסור לתת לאנשים פרי בוסר, כלומר פרי שעדיין לא בשל, וגם שהם לא בשלים אליו. כל דבר צריך ללמד בהדרגה. לכן נאמר: "אל תשים מכשול בפני עיוור", כי הוא בהכרח ייפול. תן לו אפשרות להתפתח ולהתקדם בהדרגה.

לכן מחברי הזוהר הבינו את מה שהם עשו. הם היו בדרגה רוחנית שירשו מבית המקדש שהיה בדרגה של "ואהבת לרעך כמוך", ועל ידי האהבה השיגו את הבורא שמסתתר באהבה. בספר הזוהר הם כתבו את ההשגות שלהם, ביטאו איך הם מאורגנים ביניהם ואיך מגלים את הבורא בהתאם להתארגנות ביניהם.

אך מכיוון שבני האדם האחרים עדיין לא יכלו לעבוד בצורה כזאת, כיוון שהיו נכנסים לאלפיים שנות גלות, ולכן המקובלים הסתירו את הספר עד לימינו. אבל בימינו הספר הזה מתגלה כבר לכולם.

מתוך שיעור על המאמר "מאמר לסיום הזוהר" של בעל הסולם, 23.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מדרגות אל הזוהר
עולם שבור
כל אחד יכול

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest