דף הבית / המשבר ופתרונו / צורה חדשה של חיי היום יום של האנושות

צורה חדשה של חיי היום יום של האנושות

דעה: (זיגמונד באומן משוחח עם וינצ'נצו דה לה סאלה. הטקסט המלא יפורסם בספר: Twenty Ways to Fix the World: Interviews with the World's Foremost Thinkers).

בשונה מאבותינו, אין לנו שום מושג לגבי היעד שאליו אנחנו הולכים. זה אמור להיות מודל של חברה גלובלית, כלכלה גלובלית, מדיניות גלובלית ומערכת משפט גלובלית.

במקום זה, אנחנו מגיבים לקשיים שצצו לאחרונה, עורכים ניסויים ומהלכים בחשיכה. השלד שעליו נשענה ההיסטוריה כולה, והיה יציב לכאורה, נקרע לחתיכות, ואף מוסד אינו מסוגל לאוספם יחדיו. אנחנו נמצאים במלחציים של כלכלה עולמית לא מערכתית, שנתמכת על ידי פוליטיקה עולמית לא מערכתית.

הצורות הנוכחיות של חוסר שליטה נובעות מחוסר היכולת להחזיק באורח החיים שלנו, שמביא להתרוששות של משאבי הטבע ושחיקה בתנאי הקיום. המצב מבשר על תחילתן של מלחמות על חלוקה מחדש של המשאבים החסרים.

ניתן למנוע אסון רק אם תימצא ותיושם נוסחה חדשה לקיום האנושי ההדדי, שאינה מושתתת על צמיחה כלכלית. הנוסחה הנוכחית מוגנת על ידי המעצמות הדומיננטיות. אם לא ייעשה דבר, המוני אנשים יושמדו, ולא בשל אידיאולוגיה כמו אבותיהם. הסיבה לכך תהיה, המשאבים ההכרחיים להישרדות.

הפוליטיקה הגלובלית היא הברית החדשה של השלטון, שאינו מהווה מטרה בפני עצמו, אלא אמצעי להשגת מטרות. המחשבה, הפיתוח והיישום של סדרי הפוליטיקה הגלובלית, זו משימה שאמורה להתבצע כך שכל תחלואי האנושות יירפאו. זהו תנאי הכרחי לריפוי שלהן.

המשימה היא בשינוי קיצוני של אורח החיים ברמה האישית והחברתית. השינויים יובילו את הדחתה של נוסחת פיתרון הבעיות הצרכנית וחיפוש אחר האושר. שינוי אורח החיים ההדדי הנוכחי, שמזכיר כעת בית חרושת חברתי לתחרות ויריבות, יהפוך לבית חרושת לסולידריות ואמון הדדי.

שיקום האחריות ההדדית של הפרט והקהילה – זה צריך להיות העיקרון היסודי של החיבור האנושי, המדד העיקרי לאנושיות. זה הכרחי, אם אנחנו מעוניינים שהשינויים יביאו לריפוי תחלואי החברה שמהווים יסוד לבעיות הנוכחיות והעתידיות שלנו.

תגובתי: החוקרים כבר מניחים, כי יש הכרח בשינוי יסודי של החברה. אך לשם כך, יש צורך בהסכמה כללית לביצוע השינוי, שמושתת על תיקון טבע האדם. אין לאנושות ניסיון כזה.

כל מה שכתוב נמצא בתורה, ותוכנית הפעולה מתוארת בחכמת הקבלה. האם נוכל להכיר בהכרח של מימוש התוכנית הזאת לפני שתפרוץ מלחמת עולם או אחריה?

ידיעות קודמות בנושא:
ההזדמנות האחרונה של האנושות
חברים, הברית שלנו מצויינת…
הבעיות הגלובליות של האנושות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest