דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / להיות מקובל / צדיק הוא מי שמצדיק את הבורא

צדיק הוא מי שמצדיק את הבורא

laitman_2009-05-28_8354_70.jpg

עם התפתחות האנושות, החיים הגשמיים שלנו הופכים להיות יותר ויותר מצוידים בכל טוב, אך האדם מרגיש את עצמו יותר ויותר ריקני. אז אנחנו נקראים "רשעים", כי אם אנחנו מרגישים ייסורים מן ההכרח שאנחנו מאשימים בזה את הבורא. רק כשאנחנו רואים שהבורא נותן לנו תענוג, אנחנו יכולים להצדיק אותו, כמו שנאמר על ידי חכמים: "צדיק הוא מי שמצדיק את הבורא, כלומר אומר שהוא מנהל את העולם בצדק". עלינו לתקן את עצמנו בכזו צורה, שנרגיש שהכוח העליון המנהל אותנו, נותן לנו רק טוב ולא רע, שאותו אנחנו מרגישים היום.

כל החיים שלנו נחלקים לשני חלקים: חיים של הגוף הבהמי וחיי האדם כחלקים של החברה הסובבת. אנחנו יכולים לתקן את עצמנו כך, שבכל היחסים נרגיש את החיים שלנו כמושלמים. כך האדם שתיקן את התפיסה שלו ייקרא צדיק, כי הוא יצדיק את הבורא, רואה את הנהגתו הטובה. ההנהגה הזאת מלכתחילה הייתה טובה וצודקת, אך אנחנו נבראנו אגואיסטים ותופסים הכול בצורה שלילית, עם הסימן מינוס, מתוך שׂדה ההשפעה החיובי הסובב אותנו, הבורא, מאחר ואנחנו מנוגדים אליו.

התפקיד שלנו הוא לתקן את עצמנו ולעשות את התפיסה שלנו חיובית. בעבודה הזו אנחנו יותר ויותר מרחיבים את תפיסתנו, מה"פלוס" הקטן ועד לפלוס יותר ויותר גדול, עד שהוא יהפוך לאותו הפלוס האין סופי, כמו הבורא עצמו.

heb-2010-08-13_rav_rb-shamati-034-itron-aaretz_lesson_bb_01.jpg

המדרגות האלו של ההתקרבות שלי אליו בהרגשת הנהגת העולם הטובה, גם כמותית וגם איכותית, לפי הגודל והעוצמה, אלו הן מדרגות העלייה, מדרגות "הצדיקות". בעל הסולם כותב באגרת נ"ט שהצדיק מרגיש תענוג בלתי פוסק, ומהלל את הבורא על זה, אשר ייצר עבורו כזה עולם שמח וטוב. כלומר לא יכול להיות שאני ארגיש את עצמי רע ויחד עם זה אצדיק את הבורא! חכמת הקבלה אינה קוראת לשום הגבלות.

הכול נקבע רק על ידי הרגשת האדם, בעומק הלב. אם רע לו הוא בהכרח יקלל את הבורא, ואם טוב לו, יברך אותו. לכן עלינו לתקן את עצמנו כדי להרגיש את כל טובו והשפעתו, אז אנחנו בלא כל צל של ספק נהפוך להיות צדיקים. צדיק זה לא מי שמקבל ייסורים בהכנעה, אלא מי שתיקן את עצמו כדי להרגיש את האמת!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם מספר "שמעתי", 13.08.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest