דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / צא מבית הקבע ושכון בסוכה

צא מבית הקבע ושכון בסוכה

laitman_2008-11-13_6695-70.jpg

לפני ראש השנה, בתקופת הסליחות, אנחנו מבררים את הרצון האגואיסטי שלנו, וקובעים אותו כרע. אנחנו מנתקים וחותכים את עצמנו מהשנה שעברה ורוצים לעלות לשנה הבאה, לשינויים חדשים (ראש השנה). כמו כן, אנחנו מבררים שאיננו מסוגלים לעשות עם עצמנו דבר, המצב הזה נקרא יום הכיפורים.

אנחנו מחליטים שהפתרון הוא אחד, להעלות את חשיבות תכונת ההשפעה, שזה בזוי על ידינו באגואיזם שלנו. להעלות את החשיבות של הרוחניות, לא להתעסק ברצונות האגואיסטיים שלנו, אלא להגדיל את הרצון להשפיע, זה מסמל את חג "הסוכות". קח את הרצון להשפיע שנדמה לך היום כלא חשוב, כ"פסולת" ועלה אותו כלפי מעלה, בהערכת חשיבותו.

אל תתעסק עם רצונות הקבלה האגואיסטיים שלך, אלא צא  ל"דירת ארעי", לרצון להשפיע. אתה חייב לצאת מה"בית" הקבוע, האגואיסטי שלך, ולבנות מבנה חדש כדי שהפריט החשוב ביותר שבו, הגג, יהיה תכונת השפעה. זה מראה, עד כמה אתה יכול להידמות לאור הנמצא מעל לגג של הסוכה. הוא יאיר לך במידה שאתה יכול לקבל אותו. זוהי כל המשמעות של חג "הסוכות".

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם מספר "שמעתי", 21.09.2010

רשומות קודמות בנושא:
אור של חג הסוכות

2 comments

  1. שאלה לרב לייטמן:

    דירת ארעי היא דירה זמנית.

    הרצון להשפיע הוא רצון "אינסופי"

    ההגיון אומר שהרצון להשפיע צריך להיות בבית קבע ולא דירת ארעיץ

    אז מדוע הרצון להשפיע הוא דירת ארעי ולא דירת קבע?

  2. מאמר מצויין

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest