דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פתק בעל חשיבות רבה מאוד

פתק בעל חשיבות רבה מאוד

בעל הסולם, "הקדמה לתע"ס", אות קל"ז: "ומהאמור תשכיל לדעת, אשר התורה הקדושה, שלגובה מעלתה אין קץ, הנה לא נאלצה ויצאה מלפניו תיכף, כמו שהיא מצויה לעינינו כאן בעוה"ז, שהרי נודע, ש"אורייתא וקוב"ה חד הוא", ובתורה דעוה"ז לא ניכר זה כלל."

שאלה: אם הבורא נסתר לגמרי, איך אפשר לדבר על תורה אמיתית? ה"תורה" זה התיקון.

תשובתי: מפני שמדובר על התורה של העולם הזה. "תורה", זו מהות הקשר עם הבורא. "בורא", זה האור הכללי, וה"תורה", זה האורות הפרטיים שמבררים את הרצון, שמתקנים וממלאים אותו.

גם בעולם שלנו קיים האמצעי שמאפשר לנו להשיג את האורות, את הבורא. אנחנו לא סגורים בתוך הכלים, אנחנו מופעלים על ידי הארה קטנה. לדוגמה, כשאני שותה תה אני מרגיש מזה תענוג, כלומר, יש כאן אור שתואם לרצון, ואני עובד איתו. רוצה או לא רוצה, מקבל או דוחה. מדובר על מנות מזעריות של אור, שנקראות "קיסטא דחיותא", שאותן אפשר לקבל בתוך הרצון לקבל של העולם הזה.

בנוסף לכך, קיימת כאן המדרגה שקודמת לעולם הרוחני. וזה כבר משהו אחר לחלוטין, מצב של "לא לשמה", שבו, מחוסר ברירה, אני מתחיל להשתמש ברצונות הגשמיים האגואיסטיים שלי כדי להשיג השפעה. וזה על אף שהתפילות שלי מוטלות בספק. אבל בכל זאת כבר קיים קשר והיכולת לתת יגיעה בדרך.

באופן כזה נתנו לי קצה חוט. המקובלים כאילו השאירו לי "פתק", ואם אני משתמש בו לפי ייעודו הנכון ומבצע את העצות שלהם, בכך אני יוצר איתם קשר והם עוזרים לי כמו גדולים לקטן.

נתנו לי רצון התחלתי, "נקודה שבלב", או צרות שמהן אני צריך להינצל. עוררו אותי ואני כבר לא סתם "בהמה", מתעוררים בי השכל והרגש, ה"רשימות", מצבים פנימיים וחיצוניים, פחד מעתיד העולם, ומהעתיד שלי…

היסוד וההכנות הונחו. ובהמשך, מה שלא יהיה, מתישהו אני אזדקק לעזרה מלמעלה. והחיפושים יעזרו לי למצוא את האמת, את המאור המחזיר למוטב.

מתוך שיעור על הקדמה לתלמוד עשר הספירות, 17.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להחזיק את הקשר בין הלבבות
מההפכים אל הרוחניות
אני בודק את עצמי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest