דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / פתאום האמת מתחילה להתגלות מאליה

פתאום האמת מתחילה להתגלות מאליה

שאלה: כיצד האדם יכול להבהיר לעצמו למען איזו מטרה הוא לומד?

תשובתי: אם האדם אינו קשור למורה, דבר לא יעזור, הוא יסתובב סחור סחור ולא ישיג שום דבר. כך זה היה בכל הדורות. תמיד היה נדרש לשמוע את מה שאומר המורה, הרבה שנים.

אבל היום הזמן מתקצר. אנחנו רואים כיצד מתרחשים סביבנו שינויים במהירות הולכת וגוברת, וזה נכון גם בנוגע לחכמת הקבלה. אדם שעכשיו אינו יודע עליה דבר, כבר בעוד חודש-חודשיים יכול למצוא את עצמו מחובר עם שיטת התיקון בכל לב ונפש. ולאחר מספר חודשים נוספים, הוא יתחיל להיזרק ממצבים רעים למצבים טובים, ובחזרה.

כך או אחרת, שיטת התיקון חייבת להתגלות. וכל אחד שגילה אותה לעצמו, רוצה לגלות אותה לכל העולם. וככל שיעסקו בה יותר אנשים, כך יהיה להם קל יותר להבין ולהפנים אותה.

הם פשוט ירגישו פתאום מבפנים את מה שאומרת חכמת הקבלה! אם בעבר נדרשה מהאדם יגיעה רבה ומאמץ מוחי, עד שהייתה נרקמת בו איזושהי תמונה, הרי עכשיו זה קורה בצורה הרבה יותר פשוטה.

הדבר דומה לצורה שבה הדור הצעיר תופס את הטכנולוגיה המודרנית. למשל אני אדם בעל גישה טכנית, ובכל זאת אני מתקשה להסתגל למחשבים החדשים ולטלפונים הניידים. אני עושה את זה מתוך הכרחיות, אך אינני נמשך אליהם. כי אני הרי שייך לדור הקודם. ואני חייב להשקיע מאמץ שכלי וללמוד היטב את הוראות ההפעלה כדי לדעת כיצד להשתמש בהם.

ואילו ילד קטן פשוט לוקח את הטלפון, לוחץ על הכפתורים ומתקשר, מפני שהוא כבר נולד מוכן להשתמש בצעצועים האלה. אלה הרי נשמות חדשות שעברו גלגול, גילוי של רצונות חדשים, שבהם כלולים הרשימות והניסיון של הגלגולים הקודמים, ולכן עבורם מובן מאליו איך פועל כל דבר. יצא לי לראות כמה פעמים כיצד בחורים צעירים אפילו לא קראו את הוראות השימוש של מכשיר כלשהו, אלא פשוט לחצו קצת על הכפתורים וכבר הבינו כיצד זה פועל.

ובאותה הצורה גם צריכה להתחיל להיתפס חכמת הקבלה. על אף שנדמה לנו שהיא רוחנית ומנותקת מהחיים הגשמיים שלנו, אבל כך היא תתגלה. כשהיא תתחיל להתפשט אל ההמונים, הכול פתאום יהיה מובן מאליו. ברור שקיים בנו האגו, שהוא הכוח הרע שמפריע לנו לחיות, ולכן אנחנו צריכים להשתמש בכוח הטוב, ואם נשׂחק בטוב הזה, נגיע אליו.

היום המפגינים יוצאים לרחובות כדי למחות נגד תנאי המחיה הקשים. אז בואו נשׂחק כאילו אנחנו נמצאים בחברה טובה. ומתוך הרצון הזה להימצא ולחיות בחברה חדשה, מחוברת יותר ומלוכדת יותר, האנשים יתחילו למשוך את האור המחזיר למוטב. ואם הם ייחשפו לחומרים של חכמת הקבלה, פתאום הכול יתחיל להתגלות להם מאליו.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 11.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
שיטת הקשר האינטגרלי
העולם מוכן לשמועהעולם מוכן לשמוע
להשיג את סוד החיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest