דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פרעה הוא העבד הנאמן של הבורא

פרעה הוא העבד הנאמן של הבורא

אם היינו רואים את המשחק של הבורא, היינו מבינים שאין שום דבר שמתרחש בחיים שלנו, שאינו מוביל אותנו אל המטרה היחידה, שהיא הצורך לפנות לבורא. הכוח שמפתח אותנו צעד אחר צעד ומחייב אותנו לפנות לבורא, נקרא "פרעה", והוא העבד הנאמן של הבורא.

הוא מרמה אותנו, בערמומיות, מכה בנו ומסדר לנו קשיים בחיים, מציב לנו מכשולים בדרך. זוהי עבודתו של פרעה.

כל ההתקדמות שלנו תלויה בצורה שבה אנחנו מקבלים את המכות של פרעה, את האכזבות וההזדמנויות שניתנות לנו. בשום פנים ואופן אסור לנו לחשוב שזה מקרי. בכל דבר יש לראות את "היד המכוונת" של הבורא ולחשוב כיצד להגיב לזה. בעזרת הבירורים של המצבים האלה אנחנו מתקדמים.

והבירור נעשה רק בזכות החיבור שלנו. רק כך יש לנו נקודת מבט נכונה, שמאפשרת לנו להבין מה הבורא רוצה. בסופו של דבר, הוא ידרוש מאיתנו להתאחד "כאיש אחד בלב אחד". במידה ואיננו בורחים, אלא בוחנים מהזווית הזאת את כל מה שקורה איתנו, נוכל לגלות במהירות מה רוצה מאיתנו הכוח העליון.

זה מאוד פשוט.

כל המכות והדאגות מובילות אותנו לרכישת תכונת ההשפעה. הרי אנחנו מגיעים למען הגאווה והאגואיזם שלנו. עד שכל המכות והשינויים שאנחנו עוברים יעצבו בנו את היחס הנכון ויאפשרו לנו להבין היכן אנחנו נמצאים בהשוואה לכוח ההשפעה.

אך ברגע שאנחנו משתנים, אנחנו מבינים שכל זה נעשה מתוך אהבה. הבורא לא רצה להראות לנו את שלטונו ולחייב אותנו להתכופף. הוא לא קינא בנו על אהבתנו לפרעה ועל הנאמנות לו. אלא רק אהבתו הענקית אלינו חייבה אותו ללמד אותנו בהדרגה. והוא, ולא אנחנו, סבל יותר מכולם מכל מה שהתרחש איתנו! בדומה להורים שנאלצים לעשות זריקות לילדם החולה ולתת לו תרופות מרות.

מצד הבורא אף פעם לא היה וגם לא יכול להיות יחס רע אלינו, אלא רק אהבה אחת חלוטה.

מתוך שיעור על איגרת של בעל הסולם, 20.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
המרד של עבדי האגואיזם
מסיכה, אני לא מכיר אותך!
סיום עבדות מצרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest