דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / פריצה לעולם החדש ללא מהפכות

פריצה לעולם החדש ללא מהפכות

שאלה: כל פריצה איכותית היא תמיד קשה מבחינה תודעתית. למשל, תורת היחסות, במהותה הכחישה את היסודות עצמם של התפיסה הרגילה, ולכן התקבלה והובנה בקושי רב ולא מייד. איך תתפשט במערכת הכלל אנושית הפריצה של תפיסת העולם האינטגרלית?

תשובתי: באמת, איינשטיין הציע גישה מהפכנית להבנת מאפיינים מרחביים. עד אז האנשים חיו בשלושת הצירים הרגילים ולא יכלו מייד להבין ולהסכים שהכול תלוי בתפיסה, ש"קנה המידה" יכול להשתנות ולעבור למערכת צירים אחרת. הסתבר, ששלושת הצירים הם לא קבועים במבנה מונוליתי, אלא יכולים לנוע זה כלפי זה, בהתאם לאדם הצופה. למשל, אני רואה את המערכת בתנועה, ואתה רואה אותה במנוחה. בהתאם לכך, אנחנו רואים תופעות שונות, תמונות שונות ולא מבינים זה את זה.

ולכן לאנשים היה קשה לתפוס את תורת היחסות ורק כעבור שנים היא אושרה בעקיפין, כאשר ניסויים פיזיקאליים ומחקרים גילו את התוצאות שניבאה תורת היחסות. ואפילו גם היום, מעטים הם אלה שבאמת תופסים את המהות של הגישה הזאת ואת תוצאותיה שנובעות ממנה. רבים מסתפקים בהבנה שטחית ברמה של נוסחאות ולא בהתפעלות רגשית פנימית עמוקה יותר. כי כדי "להרגיש" את התיאוריה הזאת, חייבים להיות לפחות במקצת מנותקים מהמציאות שלנו, יכולים להיות ביכולת להתנתק. נדמה לי, שלאיינשטיין עצמו הייתה איזו תחילה של הרגשה כזאת, שנלוותה ליציאה ממערכת הצירים הרגילה.

מצד שני, הבעיה שלנו היא פחותה יותר. כי אנחנו לא מפיצים לעמך את חכמת הקבלה אלא את החינוך האינטגרלי. אנחנו מראים לאנשים עד כמה היחס האינטגרלי הוא מועיל, כיצד הוא עוזר בפתרון כל מיני בעיות. בשביל זה לא צריך לעבור לצירים אחרים ולחוות מהפכות פנימיות. אנחנו מציעים פשוט להתחבר, לעבוד על עצמנו באמצעות סדנאות, דיונים, הידברות, התקשרות בינינו, ומזה יהיה לנו טוב. הודות לכך אנשים ירגישו סוף סוף, מה מהווה בפני עצמו העולם "העגול" ויבואו לאותה הבנה, שהטבע עצמו דורש מהם.

אנחנו לא מציבים לעמך משימה שהיא בלתי אפשרית לביצוע. להיפך, בצורה פנימית, בתת ההכרה כל אחד מבין שאינטגרליות, ללא ספק, לא גורמת לרע, ושאיחוד וחיבור של הכוחות והרצונות, הקרבה בין בני האדם בהכרח יביאו תועלת.

ואם בינתיים הם לא כל כך רוצים בכך, אז מה לעשות, קצת יותר צרות ובעיות, ואז הרצון לזה יופיע אצלם. כי אנחנו מדברים על דברים מציאותיים וריאליים לחלוטין.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 10.01.2013

 ידיעות קודמות בנושא:
עולם חדש וחשיבה ישנה
נולדו לזחול בשלושה צירים
על סף תפיסה חדשה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest