דף הבית / אקטואליה / פרויקט מטבע היורו בדרך לקריסה

פרויקט מטבע היורו בדרך לקריסה

דעה: הכלכלן הראשי של הבנק המרכזי של אירופה, מייסד פרויקט היורו הפרופסור א. איסינג, סבור כי פרויקט היורו בצורתו הנוכחית אינו עומד בהתחייבותו וזאת משום שהוא פרויקט פוליטי ולא כלכלי. הניצחון של הפוליטיקה על הכלכלה הינו פגם קטלני המוביל לקריסה עתידית מוחלטת.

תגובתי: הדגם שעליו התבססה החברה שלנו נעלם. במהלך השנים האחרונות אין צמיחה ריאלית אלא יש אבטלה סמויה וחובות נסתרים. מתרחשת מהפכה ושינוי עולמי חדש המוביל לביטול המפלגות הפוליטיות המסורתיות, אך את הסיבות למתרחש איש אינו מבין. הפסקת הצמיחה מסמלת את קריסת ההתפתחות האגואיסטית ש"הולידה" את האדם מהקוף והביאה אותו לסוף הלוגי שלו, האדם התפתח יותר מהאגו שלו, אבל לפני "מותו" יתלקח הגורם להתפתחות האגואיסטית ויחייב אותנו להילחם, וידרוש עוד ועוד קורבנות חדשים. נדמה לנו שמתרחש תהליך שיקום לתפקיד המדינות אבל זוהי מגמה זמנית ומדומה. אנו מתפתחים לקראת "אנושות גלובלית" ולא ליצירת שוק כללי עולמי או בנק כללי עולמי, המגמה היא דווקא לקראת חברה גלובלית, שתתרחש תוך כדי תנועה קדימה ואחורה, כמו חתול המתנדנד לפני שהוא עומד לבצע קפיצה.

כל המוסדות הנוכחיים צריכים להפוך למוסדות המתאימים לחברה אלטרואיסטית, לשם כך קודם כל האדם עצמו צריך להשתנות. לכן המשבר אינו מכוון למוסדות פוליטיים או כלכליים אלא כלפי כל החברה וכל אחד מאיתנו. מנהיגי האיחוד האירופי סברו שהבינו את המגמה לאיחוד ברמת הפוליטיקה והכלכלה, אבל ההתפתחות הטבעית שלנו מאלצת אותנו לאיחוד ברמה העמוקה ביותר, ברמת היחס האגואיסטי בינינו. צריך להפסיק "לבכות" על העדר צמיחה פיננסית, היא כבר לא תהיה! צריך להפסיק לחשוב שהגלובליזציה תעלה את מצב הרווחה הכללי, צריך להכיר בכך שאנחנו לא מתפתחים כתוצאה מהחלטות הפוליטיקאים אלא על ידי כוח הטבע, לכן את החוקים שלו אנחנו חייבים לבצע.

 

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest