דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פרדיגמה נואוספרית של ההתפתחות החברתית

פרדיגמה נואוספרית של ההתפתחות החברתית

דעה (ו. בובקוב, דוקטור לכלכלה, פרופ' MSU):

נואוספרה זה הוא תחום של השכל, המחשבה המדעית של האנושות, שיש לו התחלה ביולוגית, סוג מיוחד של מוח אנושי, כתוצאה מהמודעות של השלמות על ידי האנושות, הייחוד עם הטבע, שהופך להיות תבונה רוחנית, זאת אומרת, מואר על ידי מטרות הומאניות.

רק תבונה כזאת היא "נואוספרית", והיא יכולה לשדרג את עצמה למען הצלת החיים, להתפתח, להקדים את המורכבות של החברה והמקום שבו היא נמצאת, וזה אומר שהיא מסוגלת לשלוט במעשים של האנושות בחברה הגלובלית על פני כדור הארץ שלנו לפי חוקים של שיתוף הפעולה ובהתאם לערכים הומאניים.

התבונה של הנואוספרה היא מאבק נגד המוח האגואיסטי הפרימיטיבי האנוכי, שנבנה על בסיס של רכוש פרטי. סוג כזה של מוח קיים כרגע על פני כדור הארץ שלנו. הוא מונע על ידי אינטרסים פרטיים אגואיסטיים של תחרות ואונס.

תבונה נואוספרית נוצרת כתוצאה מתהליך של הרגשה ופיתרון לבעיות של בניית חברה יציבה וגלובלית על פני כדור הארץ.

הרחבת התבונה של בני האדם נוצרת בצורה אובייקטיבית, בפיתוח של חברות מקומיות ומדינות, והתפתחות הטבע והאקלים של כדור הארץ.

אבל הקיום על פני כדור הארץ בזמן שיש בו מוח אגואיסטי, אומר, שבשביל למנוע אסון של האנושות, חייבים להיות תנאים לתבונה של הנואוספרה במדינות השונות. והאחרונים, כמובן, ימותו בחברה גלובלית נואוספרית, אולם יש להם תפקיד חשוב בתהליך הקמת התבונה הנואוספרית.

הערה: המחשבות, כתוצאה מהרגשת האיחוד של הטבע והחברה, הן תמיד נכונות. הבעיה היא במימוש שלהן. האם אפשר להתאחד כולנו יחד? כשמתחילה התקרבות בין מילות הזהב והאיחוד הכללי, מתעורר אגואיזם מקומי, מדיני, או לאומי, ונוצרות בעיות… אבל את הניסיונות להתחבר עם "אחים" בתבונה, אסור לעצור!

ידיעות קודמות בנושא:
אלה יהיו חיים שונים
שלושה מרעיונותיו של ורנדסקי
חוקי טבע לא ידועים אחראיים על "הארגון העצמי" של הביוספרה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest