דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פצע כואב על גוף האנושות

פצע כואב על גוף האנושות

שאלה: כיצד ניתן להסביר בצורה רציונלית לישראלי חילוני משכיל, שלעם ישראל יש תפקיד ושהוא חייב להתחבר?

תשובתי: נתחיל מזה, שאנחנו מיוחדים. אנחנו לא נוכל לפתור את בעיית היחסים שלנו עם העולם. מאז ימי חורבן בית המקדש היו היהודים כמו "יבלת", כמו פצע על גוף האנושות. הפצע הזה כל הזמן מציק, ומה לעשות עימו? – לא ברור. בלתי אפשרי להיפטר ממנו או להעלים אותו.

כולם שונאים את היהודים, כולם מרגישים שיש בהם משהו מיוחד והם בעצמם מרגישים כך. אבל לא העולם ולא היהודים בעצמם אינם יודעים מדוע זה כך. האנטישמים הגדולים מבינים את הבעיה הזאת חלקית וגם המקובלים. המקובלים מגלים את מקור המתרחש, והאנטישמים, כדוגמת הנרי פורד, נוגעים באמת מתוך הצורך הרוחני העצום.

ובכן, אם נודה בכך שקיימת בעולם תופעה קבועה בולטת, מוזרה ביותר ופרדוקסלית מטבעה, אז נוכל להתחיל לחשוב על התפקיד של עם ישראל, על פעילותו וכולי.

מעניין, שכל מי שמתנכל ליהודים, גורם להם בעיות ומשמיד אותם, הוא בסופו של דבר נוחל מפלה ולא מסוגל להתמודד נגדם. כלומר, לעם הזה יש תפקיד והוא לא יכול להיעלם עד שימלא את תפקידו. אבל, מצד שני, בסוף ההיסטוריה הוא ייעלם, יתמוסס בין כולם וכולם יהיו כמוהו, כולם יתחברו לכוח העליון. וחוץ מזה היהודים הם לא עם ולא לאום במובן המקובל. למשל, כל צרפתי יכול להפוך ליהודי ואז הוא מפסיק להיות צרפתי. אבל מצד שני אם גרמני יקבל אזרחות צרפתית, הוא יישאר גרמני.

לכן, היהדות אינה נקבעת על פי מוצא האדם, אלא לפי היחס שלו למטרת הבריאה. כפי שכותב בעל הסולם: "לכל איש "ישראל" יש בפנים נקודה שבלב", כלומר שייכות לתכונת ההשפעה. האדם שהתעוררה בו הנקודה הזאת מצטרף לעם ישראל.

שאלה: מה הקשר בין שנאה כלפי ישראל ותפקידו?

תשובתי: עם ישראל לא מבצע את תפקידו, לכן האנשים מרגישים בתת ההכרה שהוא עוצר את האור העליון שצריך למלא את הכלים דקבלה. כי עם ישראל הוא בעל ה"מסך", הוא ה"ראש". לא במקרה האותיות של המילה "ישראל" מרכיבות את צמד המילים "לי ראש". הוא חייב למשוך את האור כדי לתקן את כל הכלים. הוא אחראי על כל התיקון ועל כל המילוי.

אבל, אין לכך הוכחות גשמיות. ובכלל, יש בעולם המון דברים שאינם מתגלים אל מול עינינו. לכן, תמיד יהיו אנשים המכחישים את הגישה הזאת. הם יקבלו את הגישה רק אם יקבלו "מכות". ובכלל, הצרות הופכות אותנו ליותר חכמים. הרי כשאדם נקלע לצרה, הרצון לקבל נעשה יותר גדול והוא רואה את הקשר בין הדברים שפעם לא ראה.

גם אם בינתיים הוא לא מסכים עם ההסברים שקיבל, הם בכל זאת "מרככים" אותו ומקרבים אותו לאמת. אם אחרי ההסברים האדם עדיין לא השתכנע, אז אחרי מספר בעיות הוא ישנה את דעתו.

לכן, אנחנו חייבים להפיץ בעם את הידיעה על תפקידו. הרי גם אנחנו צריכים לשמוע משהו פעמים רבות עד שקולטים, ועדיין קשה לנו לממש את מה ששמענו…

מתוך שיעור בנושא "איחוד האומה", 06.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לקיים את המוטל עלינו
אחדות העם זה תחילת האחדות של האנושות
משרתי העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest