דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / פעולות גשמיות שמובילות לעולם הרוחני

פעולות גשמיות שמובילות לעולם הרוחני

שאלה: למה נאמר, שעל ידי התענוגים הגשמיים יבואו לרוחניות?

תשובתי: זה אומר, שאני משתדל לעשות כל מיני פעולות של השפעה לחברים או בהפצה לזולת, לקהל הרחב.

ואף על פי שאני מנסה לבצע אותן רק בעל מנת להשפיע, ללא שום תועלת אישית, אני בסופו של דבר מגלה שהן מביאות לי הנאה ואני מסוגל לעשות אותן רק בתנאי שאני נהנה.

אין בתוכי מנוע נצחי שמאפשר לי לבצע פעולות ללא שום חומר דלק. אם אני מזיז את היד, אז אני חייב להוציא קלוריות, להוציא מרץ. אבל מאיפה זה בא? לכן אני חייב לקבל תענוג שיספק לי אנרגיה.

וסתם להשפיע אני לא מסוגל. הבורא הוא מקור האנרגיה, ואילו אני לא יכול להיות מקור של אנרגיה. אם אני עושה משהו, אז אני חייב לקבל תמורה הולמת עבור זה כדי שיהיה כדאי לי לפעול בהתאם לרגש ולשׂכל שלי לפי החישובים של המחשב הפנימי שלי.

לכן אפילו שאני מבצע פעולות טובות: בלימוד, בהפצה, בחיזוק הקבוצה, אני מגלה שאני בכל זאת עובד למען עצמי. אני מברר שאני לא מסוגל להיות ספק כוח, אלא אני תמיד חייב לתאר לעצמי את הרווח שאני מקבל מזה. זה נקרא פעולות גשמיות.

מתוך זה ברור לי שאני הפוך מהבורא ומבצע פעולות של השפעה גם כן למען הרווח והתועלת שלי. אני כמו פרעה שמשתמש בבני ישראל, כלומר בפעולות של השפעה לצורך התענוג שלי. פרעה היה שמח מאוד שבני ישראל עובדים אצלו. כדאי לו להחזיק עבדים כאלה.

הם כאילו פעלו בעל מנת להשפיע, אבל האגו, פרעה, מקבל את כל הפירות מהעבודה לעצמו. מה יכול להיות יותר טוב מזה? הרצון לקבל לבד, ללא פעולות השפעה, שסתם עובד בצורה של לקבל, זה נקרא "בהמה". כך פועלות כל החיות והבהמות שמקבלות תענוג בצורה ישירה. החשבון הוא מאוד פשוט: כמה צריך לשלם עבור כל תענוג וכמה אני אקבל.

אבל גלות ושיעבוד מצרים נקרא, שאני כבר רוצה להתקרב לבורא ולכן אני נכנס לכזאת תקופה. אני עושה פעולות של השפעה: מתחבר עם החברים, קובע בינינו ערבות, פועל בהפצה, עושה המון דברים, משקיע בזה את כל החיים שלי. אבל כל פעם אני מגלה שעשיתי את כל זה לתועלת עצמית.

בסופו של דבר, אני לא רוצה שזה יהיה לטובת עצמי, אבל אני לא מסוגל לעשות כלום עם עצמי, אחרת אני לא מסוגל לעבוד. ואז אני נופל, מאבד את כל המרץ ואין לי כוח לזוז. שיהרגו אותי, אני לא אקום.

אז אני מתחיל לגלות עד כמה שאני לא מסוגל לעבוד ללא שׂכר. אז איך אני יכול לעשות פעולות של השפעה? אם החברה מציגה לי חשיבות של פעולות השפעה, ואני רואה שאני לא מסוגל לזה, אז אני מרגיש את עצמי בשעבוד. ובהתאם לזה כבר מתחיל המאבק ואני מתקרב למכות מצרים.

אני מרגיש את עצמי כנקודת "משה", שמעוניינת שהרצון שלי יקבל מכות. כי רק זה יאפשר לי להתנתק ממנו.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 01.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
העבודה בגלות מצרים
שחרור מהאגואיזם
לחתוך מעצמך את פרעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest