דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פסיפס של "מלכות" תחת אחריותי

פסיפס של "מלכות" תחת אחריותי

בעל הסולם, איגרת י"ט, ד':

"בסוד שבירת הכלים, נעתקו כל האותיות, להנהגות ובריות הגשמיים, שבהיות האדם משתלם ומגיע אל שורשו, מוכרח הוא עצמו ללקטם אחת לאחת ולהמציאם לשורשם לקדושה, שזה סוד "מכריע את עצמו ואת העולם כולו לכף זכות", שזה עניין ייחוד קודשא בריך הוא ושכינתא…

ולא חסר לך כלום, אלא לצאת בשדה אשר ברכו ה' וללקט כל אלו האיברים המדולדלים, שידלדלו מנשמתך ולצרף אותם לגוף אחד. ובגוף השלם הזה ישרה ה' שכינתו בתוכו בקביעות בלי הפסק כלל."

אנחנו לא מבינים באיזו צורה העולם מחובר ומה מתגלה לנו. אבל בינתיים, בכל רגע ורגע מתגלה לנו בדיוק מה שאנחנו צריכים לתקן. וגם אם אנחנו לא יכולים לחקור את כל הדברים לעומקם ולעשות תיקונים נכונים, בכל מקרה, אנחנו צריכים כל הזמן לחזור לחיבור, וחיבור בדרגות גבוהות יותר מבטא אהבה.

זה נקרא "לצאת בשדה אשר ברכו ה'". העבודה על החיבור, זה מה שמביא אותנו ל"ואהבת לרעך כמוך".

את תמונת החיבור אנחנו צריכים לראות בכל החברים, בכל האנושות ואפילו בטבע הדומם, הצומח והחי. כי ה"מלכות" כוללת את כל הדרגות הקודמות שבה, ולאחר "צמצום" והופעתו של "אור חוזר", "בחינה ד'" שלה אחראית על בחינות שורש, א', ב', ג'.

ולכן אנחנו צריכים להבין: אנחנו רואים הכול באותה ה"מלכות". ומתוך בחינה ד' שבד' אנחנו צופים בבחינות שורש, א', ב', ג'. עכשיו זה כל העולם שלנו, ואחר כך על ידי "מסך" ו"אור חוזר", אנחנו נגלה את העולמות הרוחניים.

אבל, בסך הכול אני נמצא בתוך ה"מלכות", שכלפיי היא נראית שבורה, ואני אצטרך לחבר אותה לחיבור אחד. כל החלקים שלה נבדלים ממני על ידי האגו והשנאה שלי, ואני מעל לשנאה מחבר אותם.

אני לא יכול לבטל את האגו ואת השנאה שלי, כי "על כל פשעים תכסה אהבה". פשעים, שנאה, דחייה ואת כל שאר התכונות השליליות אני משאיר למטה, מצמצם אותם, ומעליהם אני בונה "כלי" חדש.

מתוך שיעור בנושא "הכנה לכנס בסנט פטרבורג", 05.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מציאות על הכוונת של הבורא
לחזור למלכות דאין סוף
הדרך לגילוי הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest