פסח, החג שתמיד איתך

כדי להגיע למצב של "פסח", אנחנו צריכים להגיע להתפתחות כזו שלא נוכל יותר לעבוד עם האגו, נהיה חייבים להתעלות מעליו.

בפעם הראשונה קפיצת האגו התרחשה בבבל. על רק ההתפרצות הזאת שזינקה באנושות שהאוכלוסייה שלה הייתה קטנה מבחינה מספרית, כוהן דת מבבל העתיקה, אברהם, גילה את מערכת העלייה מעל לאגו.

את השיטה הזאת קיבלו כמה אלפי בני אדם שהלכו יחד איתו לארץ כנען, שהיא ישראל של היום. אברהם לימד את החסידים שלו מה זה אומר להיות באהבה ביניהם, בזה שמתעלים מעל לאגו וכל הזמן מדלגים מעל האגו שלנו (כי המילה "פסח" משמעותה "לפסוח", לדלג).

האגו שלנו כל הזמן גדל, ואנחנו גדלים מעליו בכך שמכסים אותו לפי הכלל "על כל פשעים תכסה אהבה". הפשעים נשארים, אבל ככל שהם גדולים יותר, עד לשנאה ענקית ממש, כך בינינו מופיעה אהבה גדולה יותר.

אנחנו לא מסתירים את השנאה שלנו, לא מתביישים בה, מאחר ומבינים שהיא נובעת מהטבע של האדם, והמשימה שלנו היא לגלות בטבע את הכוח החיובי הבא שיאפשר לנו לכסות את השנאה באהבה.

אז אנחנו נימצא במצב של התעלות רוחנית תמידית. והשנאה תקבע את הגובה של אותה האהבה שעל ידה אנחנו מכסים את השנאה.

לכן יוצא, שאנחנו יכולים כל הזמן לגדול. כלומר, כל מעבר ממדרגה למדרגה, זה יהיה פסח (לפסוח), חג שתמיד איתך.

מתוך התוכנית "שיחות על פסח" מס' 2, 18.3.2015

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/GzXtq

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest