דף הבית / כלכלה / כסף / פיתרון המשבר – עזרה הדדית!

פיתרון המשבר – עזרה הדדית!

הנה, סוף סוף, תנועה לקראת תחילת פיתרון המשבר:

דעות: ויויאן רדינג, מ"מ ראש מועצת האו"ם: "מועצת האו"ם המציאה שיטה חדשה להימנע מפשיטת רגל של מדינות הפריפריה, שעלולה לגרום לקריסת כל המערכת הבנקאית האירופית. המדינות בעלות דירוג האשראי הגבוה ביותר ייקחו הלוואות, אבל לא בשביל עצמן, אלא בשביל המדינות החייבות – וכך יורידו את מחיר השירות של החובות הללו.

הן היו יכולות לעצב את בסיס שוק ההלוואות האירופי, דבר שהיה יוצר השפעה חיובית על השווקים הפיננסיים. פיזור שוק ההלוואות האירופי מביא לכך שמדינות בודדות יכולות להפוך בקלות למוקדי התקפות. אך יצירת שוק הלוואות משותף על ידי המדינות החזקות מבחינה כלכלית, תייצב את המצב. כך אפשר ליצור את הגרעין של אירופה, שמסוגל להניע מחדש את התפתחות העתידית".

אלכסיי דבטוב, הכלכלן ראשי של בנק אורלסיב: "המנגנון שהציע רדינג יעזור למדינות הפריפריה. כל אחת משש המדינות תלווה כספים בשמה כדי לעזור למדינות הפריפריה, ואילו את מימדי ההלוואות הן יתאמו ביניהן. טוב היה אם אפשר היה לשמוע את ההצעה הזאת לפני נפילת שוקי המניות! המשקיעים מפחדים שהחוב של יוון יפיל בשרשרת את כל המערכת הבנקאית האירופית – הרי אגרות החוב של מדינות הפריפריה נמצאות במאזן של בנקים אירופיים רבים".

אלכסיי מינאייב, ראש מחלקת האנליזה של Rye, Man & Gor Securities: "הבעיה העיקרית – האם יוכלו המדינות הללו להגיע להסדר ביניהן וליישם את התכנית הזאת. חוץ מהעובדה שהמדינות הללו שונות, הבוחרים מפעילים עליהן לחץ, ומביעים חוסר שביעות רצון אובייקטיבי מכך שמשתמשים במשאבי המדינה שלהם כדי לעזור למדינות אירופאיות אחרות, תוך פגיעה ברורה באינטרסים של המדינה שלהם".

התייחסותי: אנו רואים שקיים פיתרון – עזרה הדדית! אבל חסר החינוך המקדים של כל עמי האיחוד האירופי ברוח הערבות ההדדית, וזו תהיה הסיבה לפירוק שלו. לכן חכמת הקבלה מזהירה, שעם תחילת הופעת סימני המשבר, מוכרחים להכניס מייד חינוך עולמי על טבע העולם האינטגרלי החדש, על התלות ההדדית שלו, על הצורך של האנושות להגיע לקשר דומה, כמו בגוף אחד. רק חינוך והשגת הקשר ההדדי יצילו את העולם מרעב וממלחמה.

ידיעות קודמות בנושא:
ההצלחה היא לא בצמיחה, אלא בחלוקה
שעת השין של גוש האירו
צריכים לבחון מחדש את יסודות המערכת הפיננסית העולמית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest