דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / פירושים לתורה כאמצעי להפצת הקבלה

פירושים לתורה כאמצעי להפצת הקבלה

פירושים לתורה כאמצעי להפצת הקבלה
שאלתו של מיכאל:
האם אפשר להוציא לאור ספר תורה עם פרוש סולם פנימי?! הרבה אנשים שאני מכיר אומרים לי תמיד: "אני מכיר רק בתורת משה! "לא מכיר בשום ספר אחר לא בספר הזוהר ולא באף אדם אחר רק משה! לא יודע מי זה רשב"י, בטח שלא האר"י או בעל הסולם, רק משה ותורת משה,אותה אני קורא כל יום… הבעיה שהם קוראים סיפור יפה בלי משמעות פנימית!! אין אפשרות להוציא לאור ספר תורה שבחלק התחתון יהיה פירוש פנימי?! זה יפתח הרבה עיניים והרבה לבבות !!

תשובה: זה לא יפתח שום דבר לאף אחד! פעם, לפני עשרים או שלושים שנה, אנשים רצו לדעת איך הקבלה מסבירה פסוקים כאלו ואחרים מהתורה, ועל ידי פירושים כאלה היו מושכים (גם אני) אנשים לשמוע על קבלה.

אך היום חשוב לאדם לדעת על עצמו, ולא כל כך אכפת לו מה ואיפה כתוב בתורה. הנשמה שלו יותר חשובה לו. בעיות שהיו בעבר תיאורטיות הפכו לבעיות מאוד פרקטיות, בעיות הישרדות ממש. לכן עלינו לדבר ישר, ללא בלבול או ביטויים יפים, קצר, מסיבה למסובב, לעניין, איך לשנות את החיים – ושיהיה מובן לכולם.

אנשים שמציבים תנאים כגון "רק כך אני רוצה לשמוע" – אני שולח אותם לדרכם. שיקבלו עוד כמה מכות מהחיים, ירגישו באסון המתקרב, בייסורים קרובים יותר לגוף שלהם – ויבואו ללא תנאים. אדם רעב מסכים לאכול הכול, לא דורש תפריט…

6 comments

  1. שלום כבוד הרב וחג שמח! פירושים לספר התורה יכולים לקרב את אלו שעוסקים בתורה ואת לומדי הקבלה. ניתן למצוא בכאלו פירושים התפעלות והתרשמות רבה. שמסבירים לי (באופן אישי) את משמעותו הרוחנית של פסוקי התורה אני מרגישה שלמות וחיבור כל הקצוות ובעצם מגלה שהכל אחד. זה יכול להיות נחמד, לא?

  2. תודה על התשובה לשאלה שלי
    🙂
    אני בהחלט רעב והתאבון רק גודל וגודל
    מקווה שזה רק יגדל
    תודה.

  3. אפרופו ריבוי פירושים

    שירן הקטנה ניגשה לאמא ושאלה אותה: איך נוצרו בני האדם לפני הרבה שנים? ענתה האם: אלוהים ברא את אדם הראשון ואת חווה והם ילדו ילדים. וכך נוצרה האנושות. לאחר יומיים פנתה שירן לאבא ושאלה אותו אותה שאלה. השיב האב: לפני הרבה שנים היו בעולם קופים ומהם התפתחו בני האדם.שירן המבולבלת פנתה מיד לאימה: אימא, איך זה יכול להיות שאבא אמר לי שהאנשים התפתחו מהקופים בעוד שאת אמרת שאלוהים הוא שברא את בני האדם?

    ענתה האם: אבא דיבר על המוצא של המשפחה שלו ואני דיברתי על המוצא של המשפחה שלי.

  4. רינת, הקבוצה הוירטואלית

    Cool

     גדול !!!!

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ענקLaughing

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest