דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פיצול של קהילה: מי אשם?

פיצול של קהילה: מי אשם?

שאלה: מדוע, בהקשר לאירועים האחרונים בישראל, הקהילה היהודית-אמריקאית התפצלה לשני חלקים? מדוע רוב האנשים והארגונים היהודיים המשפיעים ביותר נוקטים בעמדה פעילה אנטי ישראלית?

תשובתי: אותו הדבר התרחש גם בגרמניה הנאצית. יהודים החיים במדינות אחרות מנסים להסתתר מאחורי פוליטיקה שהיא כביכול אנטי ישראלית, אנטי ציונית. זה היה בכל הזמנים.

אבל זה לא יעזור להם, מפני שהיחס לא רק כלפי ישראל, אלא גם כלפי סתם יהודים נובע מאנטישמיות, ולא בגלל מצבי רוח אנטי ישראליים, לא מתוך זה שמישהו "בעד" הערבים או "נגד" הערבים, אין לזה שום חשיבות. היהודים תמיד יהיו אשמים, אפילו אם הם בעצמם נוקטים עמדה אנטי ישראלית ברורה.

יחד עם זה, שום דבר לא יעזור לנו, חוץ מאשר לגלות את עצמנו ולתת לעולם את אותה השיטה של הקיום הנכון, שלה הוא כל כך מצפה.

שאלה: למה, מה שמותר לכל מדינה בעולם, אסור לישראל?

תשובתי: ודאי! בהתאם לסטטיסטיקה בכמה שנים האחרונות באפגניסטן, באיראן, בסוריה, בלבנון ובלוב נהרגו קרוב לארבעים מיליון בני אדם. אבל אף אחד לא מדבר על זה, לא מעלה את השאלה הזאת, לא שׂם לב.

העניין הוא לא בזה, מי נלחם נגד מי, אלא בזה, שהיהודים, שצריכים להעביר את האור לעולם, את שיטת הקיום הנכון, לא עוסקים בזה. האנטישמים גם אומרים את זה בכזאת צורה: "אתם מהווים את הסיבה לכל הייסורים בעולם". לכן העניין הוא לא בערבים, כי על זה דיברו גם לפני הופעתה של מדינת ישראל ולפני המלחמות. למעשה, זוהי הרגשה בתוך האדם שמרגיש שהוא תלוי בעָם שלנו. אנחנו צריכים להבין אותם. חכמת הקבלה מספרת על כך בצורה רצינית ביותר, בגלוי, מפני שתוך פרק זמן קצר מאוד אנחנו יכולים לשנות לחלוטין את היחס של העולם כלפינו. אין לנו מוצא אחר.

מתוך ראיון באמריקה, 06.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לפי תוכנית הטבע
תרופה עבור העולם
איך לרפא את מגפת האנטישמיות בעולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest