דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / פיצוי מהמימד העליון

פיצוי מהמימד העליון

שאלה: בעל הסולם אמר שצריכה להיות חלוקה צודקת ושווה בין כל בני האדם בעולם. באיזה אופן הוא רצה לממש את זה? האם הדבר אינו דומה לאידיאות הקומוניסטיות?

תשובתי: לא ניתן ליישם את הרעיון של חלוקה שווה כל עוד האדם אינו מקבל פיצוי על כך. אם תמורת המוכנות לשוויון גשמי הוא ירוויח עלייה רוחנית שתעניק לו ביטחון, הגנה, רוגע, בריאות, הצלחה בחיים ובמשפחה, בקיצור – כל טוב, האם לא כדאי בשביל גן עדן שכזה לוותר במקצת על הגשמיות? בתמורה לכך תשתחרר מהעול של העולם הזה, שגורם לך בעיות, מעמיד אותך כל הזמן בתחרות ומקשה עליך מכל הכיוונים.

אם כן, צריך לתת לאדם פיצוי, ובכך לגרום לו להסכים לחלוקה צודקת. ודאי שבעל הסולם לא חשב להנהיג שוויון בין כולם על ידי כפייה ואונס, כפי שעשו הקומוניסטים ברוסיה, אלא באמצעות השגת העולם העליון והרגשת הרוגע שיהוו את הפיצוי.

כדי לממש זאת, נחוצה הפצת חכמת הקבלה. עד שהאדם לא ישנה את נקודת המבט ויבין היכן טמון הפיתרון לכל הבעיות והקשיים שבחייו, הוא לא יוותר על מה שיש לו עכשיו. כל ניסיון אחר ליצור חלוקה צודקת רק יביא למלחמות, מפני שאף אחד לא ירצה לתת משלו ולהתחלק. ניתן להגיע לחלוקה צודקת רק בתמורה לעלייה רוחנית.

מתוך שיעור בנושא כסף, 02.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
העירבון הבטוח ביותר
שלוש רמות של ביטחון
משכורת מהאור העליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest