דף הבית / המשבר ופתרונו / פיצויים עבור עבודה משעממת

פיצויים עבור עבודה משעממת

ידיעה: אזרח צרפתי תובע מהמעסיק שלו פיצויים בגובה 360 אלף יורו בטענה שלא סיפק לו הרבה עבודה על מנת "להבריח אותו בעקבות שעמום". התובע, פרדריק דזנארד (44) מפריז, מאשים את המעסיקים בחברה בה עבד, אינטרפרפיום (Interparfum) חברת בשמים יוקרתית, שפעלו במכוון כדי שישתעמם לגמרי. "נכנסתי לדיכאון. התביישתי שמשלמים לי לעשות כלום", סיפר דזנארד. לדבריו, לאורך תקופה של ארבע שנים הבוסים שלו שללו ממנו את התפקיד הניהולי שלו ובמקום זאת אילצו אותו לבצע מטלות משרדיות משמימות. דזארד תיאר את התהליך כ"הידרדרות זדונית לגיהינום, סיוט", שגרם לו לסבול משורה של בעיות רפואיות, ביניהן "אפילפסיה, אולקוס, בעיות שינה ודיכאון עמוק". לטענתו, העונש הזה נבע מכך שהחברה הפסידה חוזה מרכזי ותכננה לארגן מחדש את מצבת כוח האדם.

בסופו של דבר הוא פוטר ב-2014 לאחר שיצא לחופשת מחלה שנמשכה 7 חודשים. דזארד דורש כעת פיצויים של 360 אלף יורו שכוללים גם שכר שלטענתו מגיע לו, זיכוי על ימי חופשה ופספוס של קידום פוטנציאלי.

תגובתי: העולם נכנס לתקופה של ריקבון סופי. מצב שבו בעל הבית צריך לדאוג למצב הרוח של העובד ולהעמיס עליו עבודה כדי שהשעמום לא יעורר בו דיכאון, זה פשוט מצב של שיגעון ואי שפיות שחורג מעבר לגבולות הדמוקרטיה. אילו טענות יכולות להיות כלפי המעביד? באילו חוקים והסכמים נאמר שעליו להעמיס על העובד? יתרה מכך, אולי המעביד אפילו צריך לשלם פחות בהתאם לכמות העבודה. העניין הוא שהיום בעולם, במיוחד באירופה, קיימת מערכת חקיקה שמאפשרת לתמרן את החוקים, כפי שאמר לנין על הקפיטליסטים, שהם בעצמם מכינים את החבל שעליו ייתלו.

זוהי הדמוקרטיה המודרנית, בה האגו מגיע למצב מיאזמי, כמו אדי אויר מזוהמים, במצב כזה לא ניתן לדבר על זכויות וטענות הגיוניות. אם אדם מרגיש חוסר נוחות וחוסר סיפוק במידת מה, אז כבר יש לו את הזכות להפנות זאת נגד המדינה, המעביד, נגד כל אחד, העיקר שיהיה לו כסף לעורך דין.

הערה: מה שמדהים זה שלמתלונן אין טענות כלפי עצמו למרות שקיבל שכר עבור בטלה.

תגובתי: האגו זו התכונה המרכזית הרצינית היחידה שלנו, והיא תמיד מאפשרת לנו להגן על עצמנו. אנחנו הרי רואים כיצד האנושות מתחמקת מכל ניסיון להיפטר מהאגו שלה.

הערה: זוהי הוכחה לכך של חכמת הקבלה לא כל כך פשוט להתפשט בעולם.

תגובתי: בוודאי, אין בעולם ועידות שמוקדשות לעקירה מהשורש או לתיקון של האגו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 4.5.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest