דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פיזור נאה לרשעים וכינוס נאה לצדיקים

פיזור נאה לרשעים וכינוס נאה לצדיקים

מתוך כתביו של המגיד מקוז'ניץ, ספר "עבודת ישראל":

"מאמר חז"ל שאמרו. "פזור נאה לרשעים וכנוס נאה לצדיקים". ופירוש הענין והמשל, שהשכל של העגולים פירוש, כמי שסובב את עצמו ומתעגל ונפרד מקונו ונדמה לו שברצון עצמו ינהיג את עצמו, וזה שמתנשא לומר "אני אמלוך" וזה היה השבירה.

וכן הרשעים כל אחד מתנשא בלבו "אני אמלוך" ולכן הם בעולם הפירוד ואינם יכולים להתחבר כמו העיגולים, כמו שנראה בחוש, כי לא יכלו לשבת יחדיו, ולהם נאה הפזור. מה שאין כן הצדיקים, הגם שכל אחד עובד בוראו בסגנון אחר, מכל מקום כולם מכוונים לדבר אחד – לאביהם שבשמים, והם מתקבצים ומתאספים אחד לאחד, כאיש אחד בלב אחד.

שכל אחד מקטין את עצמו ומהדר העבודה להשי"ת, שנותן בו כח ושכל לעובדו, ולכן לא יתגאה על חבירו והם בעולם היושר ומתיחדים זה עם זה."

אדם צריך כמה שיותר מהר לשכנע את עצמו, ולא לחכות עד שיעבור הרבה זמן, והוא סוף סוף ישמע ויאמין שהעולם הרוחני לא נמצא מאחורי איזה שהן גלאקסיות רחוקות, או באיזה שהם מימדים שנמצאים אי שם. הוא באמת נמצא במימד אחר, אבל המימד הזה נמצא בתוך ליבו, ברצונות ובמחשבות של ליבו. הכול נמצא בליבו של האדם, בתוך הרצונות שלו: "הלב מבין", "הלב חושב".

ורק על ידי שליטה ברצון, אפשר להגיע למימד העליון, שבו נמצא העליון, שהוא המשפיע לעומת התחתון, שהוא המקבל במחשבות, ברצונות ובכוונות שלו.

אותן המחשבות שמכוונות ופועלות לאיחוד, אפשריות רק על ידי ביטול של עצמו והכנעה, כלומר, המחשבות של הצדיקים מסוגלות להתאחד מפני שכולן מכוונות למקור אחד, להתאחד כולן עם הבורא. ואילו המחשבות של הרשעים, זה שכל אחד חושב לטובת עצמו, ולכן הן כולן בפירוד, ולא יכולים להשיג שום דבר.

לכן, כדאי לנו לגלות כמה שיותר מהר בצורה אמיתית ונחרצת, שהדרגה הרוחנית הראשונה מסמלת ביטול עצמי, חיבור עם האחרים בכל מה שרק אפשר. לא צריך לפחד שיש כאן יותר מדי כֵּנות, ושמישהו ייבהל ויברח. הבורא מראה לנו דוגמה, בכך שמגלה שכל העולם נמצא במשבר נורא, בכך שנוטע בליבם של בני האדם ייאוש וחוסר אונים.

לפי זה, אנחנו חייבים לגלות את חוסר האונים הזה מכל המאמצים שלנו להתחבר בצורה אגואיסטית ולמצוא את הרוחניות, לא באותו המקום שבו היא באמת נמצאת. ואז נגיע למצב, שמתוך חוסר אונים, כמו שנאמר, "ויאנחו בני ישראל מן העבודה", אנחנו ניאלץ לפנות לכוח העליון ולדרוש ממנו הצלה.

ככל שבצורה יותר נכונה ומהירה אנחנו נגלה את אותה האמת, שאין בכוחנו להגיע לביטול של עצמנו, כך זה יעזור לנו להגיע מהר יותר לאמת. וזה אפשרי רק על ידי חיבור, איחוד ומשיכה לשורש אחד.

מתוך ההכנה לשיעור, 22.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מציירים את התמונה הרוחנית הכוללת
החיבור צריך להיות איכותי
יחוד זו מציאות חדשה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest