דף הבית / אהבה / זוגיות / פטנט לאהבה ושלום בית

פטנט לאהבה ושלום בית

שאלה: אתה מדבר כל כך יפה על איחוד, אבל מה לעשות אם לא קיים איחוד בבית שלי? אני מצדדת בהשקפות פוליטיות שמאלניות, ואילו בעלי מצדד בהשקפות קיצוניות ימניות. הדיבורים על פוליטיקה מביאים אותנו כל הזמן למריבות. מה אפשר לעשות?

תשובתי: אני חושב שאתם, וכל עם ישראל, קיבלתם הזדמנות לתקן את המצב הזה. כמו שנאמר, "על כל פשעים תכסה אהבה". איך אפשר להשיג שלום בינינו? שלום, זה לא אומר שאחד מנצח את השני ומדכא אותו, או שמשכנע אותו בכך שהוא לא צודק, כפי שבדרך כלל אנחנו רוצים לעשות. שלום זה אומר, שביחסים עם אדם אחר, שמנוגד לי לחלוטין בכל לב ונפש, בכל התכונות והדעות, אנחנו מגיעים להשלמה הדדית. זה מושג על ידי כך שאנחנו בונים בינינו גשרון של אהבה. ואז במישור הגשמי אנחנו נשארים בינינו בהופכיות וניגודיות, במאבק, התנגדות והתנגשות זה עם זה, ואילו מעל זה, דווקא כמשקל נגד אנחנו בונים אהבה.

צריך ללמוד כיצד לעשות זאת. העיקר, לא לפחד שיש לנו שני מישורים: תחתון, שבו אנחנו הפוכים ומנוגדים לחלוטין זה לזה, ועליון, שבו אנחנו מתחברים זה עם זה. זה נקרא "על כל פשעים תכסה אהבה". דווקא מעל לכל העבירות והטעויות, ניגודים כמה שיותר גדולים בינינו, אנחנו נוכל לבנות קשר חזק יותר של אהבה. לא יכול להיות זה ללא זה. לכן, אם אנחנו מדברים על השלמה, על איחוד ואפילו על אהבה, אז מדובר על שני מישורים. אי אפשר אחרת. אפשר לבנות קשר רק מעל לכל ההפרעות, החיכוכים, ההבדלים שבינינו.

לכן, אף אחד אינו רשאי לדרוש מהשני שהוא ישתנה. לא יכולה להיות כפייה לא דתית ולא חילונית, מאף צד ובשום דבר. כל אחד צריך להישאר כפי שהוא. אם הוא ירצה להשתנות, שירצה בזה בעצמו. ואנחנו צריכים רק ללמוד בעצמנו וללמד את עצמנו, כיצד לבנות אהבה כמו מטרייה שמכסה את כולנו, על אף שאנחנו מנוגדים זה לזה. ודווקא אז האהבה שלנו יכולה להיות קבועה, בלתי חולפת, גדולה ופורחת, כיוון שבפנים משתולל להט של הניגודיות זה לזה.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 19.4.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest