פטיש וסדן

שאלה: בימינו מתעורר צימאון לידע והשגה רוחנית. האם יחד עם זה מופיע כוח שמתנגד לידע והשגה?

תשובתי: בהכרח! לאדם ניתנו בו זמנית, גם כוח דוחף וגם כוח מתנגד, כדי שיגלה דרכם את עצמו. מכיוון שאם האדם יתקדם רק מכוח הטבע, יהיה זה מכוח ההתפתחות האינסטינקטיבי, שתחת השפעתו, האנושות התפתחה לאורך מיליוני שנים. ליתר דיוק, לא התפתחה מעצמה, אלא אותם כוחות פיתחו אותה. וכאשר האדם רוצה להתפתח תחת לחץ של כוח חיצוני אחד, ויחד עם זה כוח חיצוני אחר מעפיל עליו התנגדות, האדם נמצא ביניהם כמו בין "פטיש לסדן". ומכאן, האדם יכול לפתח ולגלות את עצמו ולגדול מתוך שני הכוחות המנוגדים הללו. בעימות הנכון ביניהם, האדם יוצר מעצמו יצור רוחני. אותו כוח עליון, מוביל את האדם לבירור בין שני הכוחות האלו, כדי לעצב מהם כוח שלישי, הנקרא ״קו אמצעי״.

שאלה: האם אפשר לומר שקיימות כמה השגות רוחניות, או שיש רק אחת יחידה?

תשובתי: טבעו של עולמנו הוא האגו, וטבעו של העולם העליון הוא ״תכונת ההשפעה״, המתבטאת באלטרואיזם. על פני העימות בין שני הכוחות הללו, אנחנו מדמים את עצמנו לבורא, אין עוד אפשרויות. לכן אותן שיטות שמייצרות מניפולציות בעזרת כוחות אחרים ופעולות אחרות, פשוט לא מתמצאות בשני הפרמטרים העיקריים האלו שבטבע, כוח הקבלה וכוח ההשפעה, זה מול זה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 10.1.2016

 

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/AaDAK

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest