דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / פחד ושנאה לבורא?

פחד ושנאה לבורא?

photo_rav_gh70_283.jpg

שאלה: ב"הקדמה לספר הזהר" כתוב, שאם עם ישראל לא ימלא את ייעודו, יבואו לעולם מלחמות וסבל. עוד כתוב באותו מקום שכל מה שקורה בעולם נקבע מראש. איך אני יכול להרגיש משהו מלבד פחד ושנאה לבורא?

תשובה: ראה מאמרו של בעל הסולם "מתן תורה", שם כתוב כי הקבלה ("תורת אמת"), ניתנה לשם תיקון הרצון האגואיסטי "למלא רק את עצמי", לרצון אלטרואיסטי "למלא אחרים".

כל מערכת הנשמות מוצגת בצורה של פירמידה. גם אם נסתכל על הגוף הגשמי שלנו נוכל להבין, שלא כל הנשמות מתחילות את התיקון שלהן יחד, אלא לפי הסדר של התעוררות הרצון להתרחק מ"המירוץ אחר קבלה עצמית". רצון נסתר כזה לגילוי הבורא נקרא "נקודה שבלב".

הלב הוא כל רצונות האדם, ואילו הנקודה היא הרצון לבורא. אם כן, חלק מהנשמות מתאחדות יחד ומגלות באיחוד שלהן את הבורא, וזה נקרא "מתן תורה" (גילוי האור, הבורא).

ראה גם מאמרו של בעל הסולם "הערבות", שם כתוב כי קבלת שיטת התיקון (התורה, הקבלה), זהו רק השלב הראשוני של התיקון הכללי של כל הנשמות. לכן, החלק המתוקן צריך ליפול אל תוך האגואיזם הכללי, להתערבב עם החלק הלא מתוקן, עם שאר האנושות, וכך יתקנו כולם את עצמם יחד.

ראה גם מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר הזהר" (אות ע'), שם כתוב, כי כאשר בכל העולם מתגלה האגואיזם כרע, מתחילה אז תקופת גילוי חוכמת הקבלה כשיטת התיקון של כל העולם. אך מכיוון שהשיטה נמצאת בינתיים בידי אותה קבוצה שהשתמשה בה, זאת אומרת בידי עם ישראל, הרי שהם בעצמם צריכים ללמוד אותה ולהעבירה לכל אומות העולם. גורלו של עם ישראל ושל כל העולם תלוי רק בזה. אם השיטה לא מועברת בזמן, מתגלות כל הבעיות בעולם – אלימות, מלחמות, השמדה וכדומה, כולל שואה.

לא תוכל להצדיק את הבורא, כיוון שמדרגת הצדיק (מי שמצדיק את הבורא), עוד נמצאת רחוק ממך. לכן אני מבין את רגשותיך, אך אני לא יכול להרגיש כמוך.

… ובינתיים, הרבנות הראשית של ישראל ניתקה באופן רשמי את יחסיה עם מדינת הוותיקן, כאות מחאה נגד החלטת האפיפיור להחזיר אל חיק הכנסיה הקתולית את הבישופ ריצ'ארד ויליאמסון, מכחיש השואה.

"תפקיד ישראל", מתוך הספר "מגדל בבל, הקומה האחרונה"

פוסטים קודמים בנושא: תפקיד ישראל

One comment

  1. עניין עירום ועריה

    ספר יחזקאל פרק כ"ג

    כִּי כֹה אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה הִנְנִי נֹתְנָךְ בְּיַד אֲשֶׁר שָׂנֵאת בְּיַד אֲשֶׁר נָקְעָה נַפְשֵׁךְ מֵהֶם.   וְעָשׂוּ אוֹתָךְ בְּשִׂנְאָה וְלָקְחוּ כָּל יְגִיעֵךְ וַעֲזָבוּךְ עֵירֹם וְעֶרְיָה וְנִגְלָה עֶרְוַת זְנוּנַיִךְ וְזִמָּתֵךְ וְתַזְנוּתָיִךְ.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest